Senaste nytt

Tivat med närområde.

Mr Basic

Medlem
Tja,
Har bokat flyg ARN-TIV i sommar och funderar nu på vart vi ska bo (har i nuläget bokat boende i centrala Tivat). För oss är detta en ren semesterresa, dvs ta det extremt lugnt och säkra upp sol om den svenska sommaren inte levererar. Vad är jag ute efter?
•max ca 30 min transfer från flygplats till boende
•vill inte byta boende och inga planer på att resa runt.
•boende med direkt access till strand (behöver inte vara privat) och solstolar/parasoll.
•vi kommer spendera dagarna på boende/strand men vill äta middag på olika restauranger.
•ok att åka taxi/Uber till restaurang ett par kvällar är ok.
•undrar även hur vattnet är i Tivat/Kotorbukten i slutet av juli, fräscht?
•Nova Pec ser trevligt ut men finns det några restauranger?
•Przno (söder om Krtoli)?

OT. Bokade SAS Plus ToR men fick inte välja sittplatser, ny enhancement? :rolleyes:
 

Taggen

Medlem
Tja,
Har bokat flyg ARN-TIV i sommar och funderar nu på vart vi ska bo (har i nuläget bokat boende i centrala Tivat). För oss är detta en ren semesterresa, dvs ta det extremt lugnt och säkra upp sol om den svenska sommaren inte levererar. Vad är jag ute efter?
•max ca 30 min transfer från flygplats till boende
•vill inte byta boende och inga planer på att resa runt.
•boende med direkt access till strand (behöver inte vara privat) och solstolar/parasoll.
•vi kommer spendera dagarna på boende/strand men vill äta middag på olika restauranger.
•ok att åka taxi/Uber till restaurang ett par kvällar är ok.
•undrar även hur vattnet är i Tivat/Kotorbukten i slutet av juli, fräscht?
•Nova Pec ser trevligt ut men finns det några restauranger?
•Przno (söder om Krtoli)?

OT. Bokade SAS Plus ToR men fick inte välja sittplatser, ny enhancement? :rolleyes:
Beror väl på din budget. One & Only Porto Novi eller Best Western? Det är inga problem med vattnet i Kotorbukten, dock skall du nog inte räkna med några fantastiska temperaturer. Har varit där i mitten av Juli och det var väl runt 20 tror jag. Om det är sandstränder du vill ha så får du hålla dig borta från Kotorbukten för där är bara sten. Vi hade iofs tillgång till en privat strand med solstolar etc. men det var som sagt sten. De bästa stränderna är runt Budva och Petrovac, men det är längre bort från Tivat. Skulle ändå rekommendera att inte bara förlita sig på taxi/Uber utan faktiskt ha en hyrbil. Vi åkte runt och det var också pga. det inte någonstans i närheten fanns en hög koncentration av restauranger utan de bästa var ganska utspridda runt om Kotor, Budva, Porto Novi och Tivat.
 
Toppen