Senaste nytt

Tipsa om destination i Nord/Central-amerika

Dr. Miles

Expert
En kommentär från annan synvinkel.
Frågan är, klarar Czech Airlines(OK) att vara kvar på marknaden innan ni har rest i slutet av året?

Säg t ex OK konkar i juli, så röker hela planen.

Mitt råd (som Gnopps är mycket medveten om) är att anväda poäng och flyga klart snarast så möjligt.
 

Gnopps

Medlem
En kommentär från annan synvinkel.
Frågan är, klarar Czech Airlines(OK) att vara kvar på marknaden innan ni har rest i slutet av året?

Säg t ex OK konkar i juli, så röker hela planen.

Mitt råd (som Gnopps är mycket medveten om) är att anväda poäng och flyga klart snarast så möjligt.
Jag vet att det är osäkert. Men tydligen förblev bonusbiljetter inom Oneworld giltiga (har jag hört) när Malev konkade. Kan hoppas på samma. Vi har inte råd att resa nu.
 

Senator

Moderator
Jag är ingen fan av Puerto Rico....

Hawaii är dyrt. ABC öarna:
Aruba - mycket amerikanare
Bonaire - väldigt lugnt
Curacao - mitt emellan

Om du tänker resa i högsäsong är allt dyrt :cool:
 

Bonden

Medlem
Ok, i det här läget när du har så stor risk att förlora dina miles och paniken närmar sig så kanske det kan vara smart att köra safe?

Växla in dina Czech Airlines miles till hhoners och växla sedan dem vidare till lämpligt program. Trist och du lostar en massa miles, men jämfört med att förlora en flygresa som du har betalt en massa avgifter på så kan det vara värt det.
 
Misstänker att det är mellan 10/1 och 15/3 då alla amerikanare gör sina skatter eller gör bokslut. Undvik bara sista veckan av februari: President's day week. Alternativt mellan 30/11 och 17/12 då alla är upptagna med att handla inför julen.

En polare kom nyligen med över 600 bilder från PR, vad som är bra där är allt är som i US fast billigare: valuta, språket, bilhyra. Om Florida vet jag inget än, men vill gärna åka dit.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Jag var på Curacao i augusti. Betalade $125 per natt på Hilton, enkelt att få plats på KLM dit :cool:

Jul/Nyår är alltid dyrt både i skidbacken och på stranden. Titta bara på Thailand...
 
Så mao Malevs konkurs har inte hjälpt OK att plocka lite mer business i regionen. Dessutom står i annan tråd att bonusbiljetter från Malev rann ut i sanden. Vet inte om det är samma för biljetter bokade med partners.
 

Dr. Miles

Expert
Så mao Malevs konkurs har inte hjälpt OK att plocka lite mer business i regionen. Dessutom står i annan tråd att bonusbiljetter från Malev rann ut i sanden. Vet inte om det är samma för biljetter bokade med partners.

När VARIG(RG) gick i konkurs bonusresor som var bokad med VARIG Smiles gick i rök.
Ingen Star Alliance partnerflygbolag (eller andra flygbolag överhuvudtaget) accepterade flygbiljett med RG plate.

ANSETT var första Star Alliance flygbolag som konkade och då hade andra flygbolag råd att köra goodwill.
Men i dagsläget kan det vara svårt att räkna med att få goodwill.
 

agehall

Medlem
Om ni vill bila runt, så kan jag rekommendera att flyga till SEA och sedan bila till SFO alt LAX. Sträckan ner till SFO är riktigt fin och det finns mycket att se på vägen.

Vill ni hålla er på ungefär samma ställe, så är väl SEA ett alternativ. Det finns väldigt mycket att se/göra där. Mount St Helen är ett klart underskattat resmål tex. Och sedan måste man ju ta ett besök i Everett...
 
Toppen