Senaste nytt

Tipsa nybörjaren om bra business long haul-produkt

Magino

Medlem
Hos BA är den magiska gränsen 2000 miles. Under den så får man 40-60 TP beroende på bolag och sträcka över den får man mist 140 TP för business/CW
 

henrik l

Medlem
Hos BA är den magiska gränsen 2000 miles. Under den så får man 40-60 TP beroende på bolag och sträcka över den får man mist 140 TP för business/CW

Det blir tydligt när man ser att t ex BCN-AMM är 1985 miles och ger 40 TP med RJ, medan t ex HKG-CGK är 2015 miles och ger 140 TP med CX. Då får man fortsätta leka med Great Circle och leta optimala rutter med AA i USA:D
 

ALU

Medlem
Om det är vinterhalvåret du ska åka tycker jag du ska ta dig en extra titt på Australien. Svårt att komma längre och det går en hel del 380 dit. Själv har jag åkt Qantas Business ett antal gånger och de har hållit hög klass. Extremt trevlig personal, riktigt bra mat och en vinkällare som inte skäms för sig direkt. Och ja, det är rätt bra tryck i massagestolen man sitter i.

Så länge du inte åker just kring jul och nyår kan du hitta överkomliga priser. Flyger du från Tyskland är det Frankfurt som gäller, men då blir det troligen ingen 380. Såvida du inte tar en omväg via London och det kan det ju vara värt... Då kan du köra BA till London och 380 därifrån till Melbourne och sedan inrikes till exempelvis Sydney. Kostar troligen mer eller mindre som en direktflight FRA-SYD, men du får mer miles och segment. Och tid för en extra massage...

Lycka tiill!
 

xmit

Medlem
Om jag ska vara ärlig hade inte jag heller någon aning om det tills jag surfade in på deras hemsida igår:p +1 på att undvika SAA på longhaul, rätt dyra brukar de vara också...

BTW. Någon som testat Air NZ nya Business Premier? Är kampanj på London-Los Angeles nu...totalt 22.000 SEK. Det är ju iofs ingen destination som erbjuder 25C på vintern :p . Jag ska ju åka deras premium economy i oktober, så får väl försöka glutta genom skynket ;)

Jag flög NZ nya Business Premier ( B777-300 ) tidigare i år. Fiskbenslayout, bra IFE, Full-flat bed säte som bäddas med separat madrass. Jag sov riktigt bra på min nattflygning.
 

Jacob

Medlem
Är inte oman airlines torra..? Jag har för mig att vi konstaterat detta nyligen...
De serverar alkohol så det räcker och blir över. Reportage kommer till hösten.

Jag kanske har underskattat Royal Jordania, men tydligen är deras "crown class" riktigt bra! Är det någon som rest med bolaget?
Japp, ännu ett av reportagen som kommer till hösten. Tyckte hårdvaran var helt OK; inte bäst i klass men en modern lie-flat stol i alla fall och en snygg kabin. Däremot lämnade inte servicen några bestående intryck och jag var inte jätteimponerad av mat och dryck.

BTW. Någon som testat Air NZ nya Business Premier?
Ännu en gång japp. :p Ytterligare ett av reportagen som kommer till hösten. :) Business Premier är väl inte direkt ny (kom 2005 tror jag) men en mycket bra stol och Air NZ är ett pålitligt flygbolag
 

henrik l

Medlem
De serverar alkohol så det räcker och blir över.

Dom gör väl som kineserna gör på högre ort, ger sjutton i ideologin (religionen) när dom ser att man kan tjäna mera cash på det sättet:D

Ett torrlagt Emirates, Qatar och Etihad hade nog inte lyckats lika bra med att binda ihop Europa med den östra hemisfären om man inte hade kunnat få ett glas rött eller en GT, typ:p
 

Dr. Miles

Expert
Dom gör väl som kineserna gör på högre ort, ger sjutton i ideologin (religionen) när dom ser att man kan tjäna mera cash på det sättet:D

Ett torrlagt Emirates, Qatar och Etihad hade nog inte lyckats lika bra med att binda ihop Europa med den östra hemisfären om man inte hade kunnat få ett glas rött eller en GT, typ:p

Liten kuriösa.
Många muslimer i Centralasien(inkl. västra Kina) tycker att det är OK att dricka alkohol men inte okej att äta fläskkött...
 

Senator

Moderator
Senator: hur var 112 för övrigt och var satt du på UD? Visst är JFK T7 helt suverän redan som business/Silver. (ursäkta trådkapingen).

Hej, det var en mycket bra flight. BA112 är väl per definition, inte en "pre-flight supper" resa, men det går att käka innan som jag alltid gör. Har rest 3 gånger med denna nu, och det passar mig bra. Gick på 5:50t, och därför är bra att man kan käka innan. Maten i loungen var sådär... Förbokat 64A till mig och 64B till grabben... Sov 4½t väldigt bra.

Back on topic, då det går rykten här som inte stämmer:
Swiss - är 180 grader "lie-flat" på hela flottan av A330-300 samt A340-300
Finnair - har 180 grader "lie-flat" på (jag tror) 4stk A330-300 (exakt samma stol som Swiss)
SN Brussels - har även börjat med samma stol som Swiss och Finnair, BRU-JFK första rutt, nu retro-fit på resterande flotta
 
Toppen