Senaste nytt

Tipsa nybörjaren om bra business long haul-produkt

agehall

Medlem
Intressant. Jag kunde ha svurit på att man tjänar 200%, men å andra sidan flyger jag i princip aldrig betald C med Sky Team, så jag har inte detaljstuderat det. Tror jag kan ha blivit förvillad av intjäningen intra-eurpoe som är riktigt bra i C.

Det optimala tycker jag brukar vara att försöka boka i PV och sedan uppgradera med miles. Då tjänar jag ungefär lika mycket miles som det kostar att uppgradera till C åt ena hållet.
 
Personligen kvalificerar jag mig på poäng/miles och inte legs. Jag har redan tjänat runt 146k status miles i år hos Flying Blue (tack vare roll-over har jag alltså redan kvalificerat mig för FBP 2013!) och runt 150k hos EB. Dock har jag relativt få legs.
Stackars dig ;). Är du säker på att namnet på boardingkortet stavas inte Bingham?

Rollovern är en bra påhitt, håller en kvar hos allians även efter att man uppnått toppstatus.

Intressant. Jag kunde ha svurit på att man tjänar 200%, men å andra sidan flyger jag i princip aldrig betald C med Sky Team, så jag har inte detaljstuderat det. Tror jag kan ha blivit förvillad av intjäningen intra-eurpoe som är riktigt bra i C.
Pga dålig milesintjäning jag samlar hos FB endast segment, sen är det annat FFP som gäller.
 
VI åker med AF eller KLM till något av respektive lands antiller nu i vinter i ekonomiklass (ser inte vitsen med att testa svindyr, 3500 €, business på bara 8 timmar med AF/KLM).
Jag kan bara hålla med att C hos KL kostar mer än den är värt om man nu betalar med egna pengar. Kanske Premium Voyageur kan vara något? Köper ni bättre bokningsklass hos KL då blir ni kanske uppgraderade till Economy Comfort men att betala för den fullpris är inte så bra valuta, tycker jag iaf, trots att jag köper upp mig dit varannan gång.
Eftersom du verkar vara TXL baserad så är nog lite lättare för dig att köra någon SkyTeam MR med OK, AZ, AF/KL och andra: typ en retur TXL-AMS-BRE-AMS-BRU på en dag och få upp segmenten till åtminstone Silver då man börjar få åtkomst till AF/KL loungen mot betalning och miles bonus även på billigaste biljeterna. Men då måste man skynda sig då det är kalenderåret som gäller.
 

agehall

Medlem
Stackars dig ;). Är du säker på att namnet på boardingkortet stavas inte Bingham?

Bingham fuskar ju med genom att resa i F hela tiden! Det framgår ju aldrig hur mycket han faktiskt flyger...

Jag kan bara hålla med att C hos KL kostar mer än den är värt om man nu betalar med egna pengar. Kanske Premium Voyageur kan vara något? Köper ni bättre bokningsklass hos KL då blir ni kanske uppgraderade till Economy Comfort men att betala för den fullpris är inte så bra valuta, tycker jag iaf, trots att jag köper upp mig dit varannan gång.

PV kan vara helt OK valuta, men economy comfort är ju ett skämt imho. Det skulle jag aldrig betala för.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag kan bara hålla med att C hos KL kostar mer än den är värt om man nu betalar med egna pengar. Kanske Premium Voyageur kan vara något? Köper ni bättre bokningsklass hos KL då blir ni kanske uppgraderade till Economy Comfort men att betala för den fullpris är inte så bra valuta, tycker jag iaf, trots att jag köper upp mig dit varannan gång.
Eftersom du verkar vara TXL baserad så är nog lite lättare för dig att köra någon SkyTeam MR med OK, AZ, AF/KL och andra: typ en retur TXL-AMS-BRE-AMS-BRU på en dag och få upp segmenten till åtminstone Silver då man börjar få åtkomst till AF/KL loungen mot betalning och miles bonus även på billigaste biljeterna. Men då måste man skynda sig då det är kalenderåret som gäller.

Säkert är det så, men AF-KL har framför allt ingen konkurrens från andra vanliga bolag på linjerna till Småantillerna (östra Karibien), bara några charterlinjer och ett par allianslösa karibiska bolag. AC möjligen, men det är svårt att få en biljett i C för under 3000 € dit hur man än trixar. Bättre då att köra en separat business till någon både trevlig och konkurrensutsatt destination (typ NRT) med något Star-bolag som rekommenderats mycket här (Swiss) i en bokningsklass (P) som ger Aegean guld direkt.
Biljett med AF till FDF/PTP i economy är redan bokad, men 8 timmars dagflyg med IFE funkar tycker jag, åtminstone betydligt lättare att uthärda än 12 timmar nattflyg. Ska försöka fixa ihop ett resreportage om den också, kan bli intressant att se hur transfern CDG-ORY funkar och sen kommer vi troligen att göra en utflykt till berömda flygnördstället SXM också.
 
Last edited:
Toppen