Senaste nytt

Tipsa mig på bra boende i Las Palmas

BAS

Medlem
Väldigt fina tips av Berglund, men om man vill undvika massturismen så är Las Palmas en vinnare.

Jag gillar (i motsats till vissa inlägg ovan) själv gamla stan i Las Palmas, där kan jag rekommendera att antingen hyra lägenhet eller bo på B&B från Home - The Boutique Rooms Väldigt, väldigt trevliga boenden som drivs av en finskt familj. Bra med bussförbindelser, och taxi är billigt, ca 6 euro till stranden. Är inte riktigt säker, men har för mig att man kunde låna cyklar av familjen. Det finns en bra gång- och cykelväg längst havet in till centrum, ca 6 km bort.

Maspalomas-öknen och Puerto Mogan är värt att se, men personligen föredrar jag att inte bo på sydsidan.
 

Homer

Medlem
@Berglund, tack för ett mycket bra inlägg och trevliga bilder om Gran Canaria. Jag kommer starkt att överväga om att återvända till ön på gamla dagar. Det gäller bara att hitta något anständigt och bekvämt flyg dit. SAS Plus med risk att sitta tre i bredd under fem timmar gör att jag får rysningar. Har kollat Iberia men det är lika usel plats på deras flyg, dock med blockat mittsäte i C. Tar gärna emot tips på en anständig flygresa till ön. Tar även en mellanlandning om det bidrar till ett bekvämt flyg.


Air Europa använder regelbundet A330-200 MAD-LPA
✈ Flying To Gran Canaria On An Air Europa A330 ✈ - Airliners.net
 

MartinH

Medlem
@Berglund, tack för ett mycket bra inlägg och trevliga bilder om Gran Canaria. Jag kommer starkt att överväga om att återvända till ön på gamla dagar. Det gäller bara att hitta något anständigt och bekvämt flyg dit. SAS Plus med risk att sitta tre i bredd under fem timmar gör att jag får rysningar. Har kollat Iberia men det är lika usel plats på deras flyg, dock med blockat mittsäte i C. Tar gärna emot tips på en anständig flygresa till ön. Tar även en mellanlandning om det bidrar till ett bekvämt flyg.
På SAS kan man betala för ledigt mittsäte.
Välj/boka sittplats ombord - SAS
 

palmen

Moderator
Så här kan man åka men kräver övernattning på vägen hem. Går säkert att fixa något med Lufthansa också om man vill. Priserna går ner till ca 4500 om man lyckas få P båda vägarna. Det är ju visserligen inte "Business" med SAS men det blir Plus första benet som ger lika många poäng till Eurobonus som att resa ARN-LPA.
Visa bifogad bild 65965
@Alf om poäng är viktiga är nog inte denna resa direkt bra, verkar inte som att Edelweiss flygningarna ger några poäng alls till Eurobonus, bättre i så fall att hitta något med Lufthansa eller om Austrian möjligtvis flyger dit.
 

Alf

Medlem
@Alf om poäng är viktiga är nog inte denna resa direkt bra, verkar inte som att Edelweiss flygningarna ger några poäng alls till Eurobonus, bättre i så fall att hitta något med Lufthansa eller om Austrian möjligtvis flyger dit.

Poäng är mindre viktigt. Jag hade istället tänkt använda poäng, Eurobonus eller AA poäng på OW. Finnair har ett direktflyg men verkar inte som det finns business på dessa flygningar. Men får man tag på business för runt 5000 kr som Swiss hade så är det inte lönt att använda poäng.
 

palmen

Moderator
Poäng är mindre viktigt. Jag hade istället tänkt använda poäng, Eurobonus eller AA poäng på OW. Finnair har ett direktflyg men verkar inte som det finns business på dessa flygningar. Men får man tag på business för runt 5000 kr som Swiss hade så är det inte lönt att använda poäng.
Kan vara värt att kolla upp vad för Business det är ombord på Edelweiss då det inte behöver vara att likställa med Swiss.
 

Olle A

Medlem
Thomas Cook flyger med uppfräschade A330-300 från Arlanda till Las Palmas. Kanske kan vara ett alternativ. Bokas via Ving.
 

Homer

Medlem
Går ju även att åka på en kryssning, finns en uppsjö av alternativ inte bara från Spanien
utan t.ex Queen Elizabeth från Southampton ( £899 pp 12 dagar ocean view hytt tycker åtminstone jag låter rimligt )
Cunard - The Canary Islands

(lågbudgetalternativ är bilfärja från Spanien)
 
Last edited:
Fortsätter med en fråga om Las Palmas (Gran Canaria) eftersom min resa nu närmar sig. Naturligtvis är det enklast att ta taxi från flygplatsen till stan. Någon som har förbokat på web eller är det inget problem att ta en taxi på plats på flygplatsen. Skillnader i pris?
Någon som tagit flygbussen, kostnad? var stannar den? hur ofta går den?
 
Toppen