Senaste nytt

Tips Washington D.C. med omnejd?

sembl

Medlem
Tanken med hotellplaceringen är att vi ska undvika att spendera tid i trafiken när vi ska till/från hotellet på dagarna, men samtidigt kunna käka middag varje kväll inne i stan utan att spendera kopiöst med tid/pengar för att ta oss till restaurangerna.

Trafiken är visda känd i DC och beroende på humör kan samma sträcka inne i stan ta allt från 15 min till 2 timmar. Jag skulle bott i stan, och lagt upp en plan om att var ni vill åka med bilen och hyra dagen ni behöver.

Med förlängd Silver Line så kan jag om inte annat rekomendera att bo ute vid Tysons Corner där det finns hotell, massivt shoppingmall och tunnelbana in till stan. Men igen ni kommer att ånga er att bo där ute och inte i stan, plus att tbanan inte går hela natten.
 

Johanna

Medlem
Det är ingen bra idé imho. Just nu är det ruggit dyrt att shoppa i USA. Visst kan man göra fynd, men det är absolut inte så att allt är billigt som det var för bara något år sedan...
Du är verkligen extremt ödmjuk :)
Jag uppskattar hursomhelst dina tips och råd. Vet att dollarn är hög just nu men det finns ändå en del som är köpvärt jämfört med priserna i Sverige. Vi har ju alla våra favoriter. Sen finns inte allt att köpa här heller. Tar nog likväl en sväng dit och kollar in läget. Har jag tur har Kate Spade någon drive. Kan tänka mig en ny handväska.
 

RickardG

Medlem
Tanken är att vi kommer göra dagsutflykter varje dag vi är där, och hyr vi direkt vid IAD har vi ordnat transporten till/från flygplatsen också. Viist vore det väldigt trevligt att bo inne i stan, men inte till priset av att spendera timmar i trafiken. Eller tänker jag fel? Går inte T-banan kan vi väl alltid ta en bulle/uber?
 

sembl

Medlem
Jag har inte kollat upp än. Sist jag var där så tror jag det var en Premium Outlet. Kommer inte ihåg vad den hette. Har du tips på vilken som är bäst?

Premium (leesburg) är lite bättre än Tanger (National Harbour) men å andra sidan så är Premium knappt i närheten av stan. Det är inte värt tiden att spendera att åka dit ut tycker jag med hyrbil etc.
 

Vaniljvodka

Medlem
@sembl Jag är fortfarande grymt nyfiken på dina tips om du fortfarande har tid. Misstänker att du bara glömt av.

Här med, @sembl

Har två dygn i stan helgen innan jul. Min första mileage run på solokvist.

Väljer mellan följande hotell:

Capitol Hilton
Willard Intercontinental
W Washington
Sofitel

Närheten till Vita Huset känns rätt bra att ha? Hilton ser helt ärligt ganska trist ut, men är å andra sidan ca 1500 spänn billigare än Sofitel (som är dyrast av de fyra). Vilket skulle ni ta? Eller nåt helt annat kanske? Hade helst bott på Radisson för poängen, men de har ju ingenting centralt. Hos Hilton får jag väl i alla fall EB-poäng.

Var ska jag äta? Inte intresserad av fine dining när jag reser ensam. Gillar Hakkasan, Nobu och liknande. Finns det nåt sånt?
Också ute efter lugnare barer med bra öl.

Tacksam för tips!
 

RickardG

Medlem
Här med, @sembl

Har två dygn i stan helgen innan jul. Min första mileage run på solokvist.

Väljer mellan följande hotell:

Capitol Hilton
Willard Intercontinental
W Washington
Sofitel

Närheten till Vita Huset känns rätt bra att ha? Hilton ser helt ärligt ganska trist ut, men är å andra sidan ca 1500 spänn billigare än Sofitel (som är dyrast av de fyra). Vilket skulle ni ta? Eller nåt helt annat kanske? Hade helst bott på Radisson för poängen, men de har ju ingenting centralt. Hos Hilton får jag väl i alla fall EB-poäng.

Var ska jag äta? Inte intresserad av fine dining när jag reser ensam. Gillar Hakkasan, Nobu och liknande. Finns det nåt sånt?
Också ute efter lugnare barer med bra öl.

Tacksam för tips!
Jag sitter också och hoppas på lite trevliga tips från @sembl (känn ingen press nu:)) för jag åker också en helg nu i oktober.

Jag bokade Washington Plaza, fyra dagar för 1460kr/natt och det verkar vara ett väldigt bra pris med tanke på läget.
 
Bookat ensamhelg i Washington i Januar. Biljetter till Capitols-Rangers tar hånd om en kväll. Tänkte också några outlets nu när USDSEK förbättras lite. Men nån pub/bar och restaurant rekommendation sätts pris på.

Och så hoppas ja OT leverar, eller worst case EBD courtesy upgrade på utresan i alla fall...
 
Toppen