Senaste nytt

[Tips] Smart sätt att använda US Dividend Miles

rob74

Medlem
Förmodligen blir det bäst med en bonusresa MEL-RAR eller SYD-RAR. Biljetten i C kostar uppemot 12.000 kr ToR, så det kan ju vara värt att ta lite poäng där. Direktflighten tar ju ca 6 timmar, så det blir väl använd tid ombord till NZ's fina service. Synd bara att man inte kan göra stopover i samma zon, för då hade jag kanske kunnat rutta via DUN...
 

Dr. Miles

Expert
Förmodligen blir det bäst med en bonusresa MEL-RAR eller SYD-RAR. Biljetten i C kostar uppemot 12.000 kr ToR, så det kan ju vara värt att ta lite poäng där. Direktflighten tar ju ca 6 timmar, så det blir väl använd tid ombord till NZ's fina service. Synd bara att man inte kan göra stopover i samma zon, för då hade jag kanske kunnat rutta via DUN...

Du kan köpa 25.000 United miles och resa mellan Australien och Cook Island för 25.000 United miles per enkelresa i Business class.

Alternativt, om du bestämmer dig väldigt kvickt och skaffa 11.250 bmi miles, kan du flyga inom Oceanien för 11.250 bmi miles + 75 GBP + skatter per enkelresa i Business class. Det måste bokas senast 2012-MAY-31.
 

rob74

Medlem
Du kan köpa 25.000 United miles och resa mellan Australien och Cook Island för 25.000 United miles per enkelresa i Business class.

Alternativt, om du bestämmer dig väldigt kvickt och skaffa 11.250 bmi miles, kan du flyga inom Oceanien för 11.250 bmi miles + 75 GBP + skatter per enkelresa i Business class. Det måste bokas senast 2012-MAY-31.

Tack för tipset! :)
Får se hur jag gör med det. Kostnaden för 25k UA miles kändes som att det blev dyrare än att boka en betald enkelbiljett i C för SYD-RAR. Och frågan är om jag hinner bli klar med allt planerande till 31 maj, då bmi miles slutar gälla för bokning.
Kanske lika bra att boka en EB-resa för 40k. Då kan man ju ändra och avboka utan kostnader. Alternativt kanske boka med US-miles senare när jag fått 100% koll på alla tider och då avboka EB-resan...
 

rob74

Medlem
Nu har jag via ANAs sida fått fram detta:

ARN-FRA 16:50-19:00 SK (C)
FRA-BKK 14:10-06:20 +1 TG (F - A380)
BKK-SYD 18:20-07:40 +1 TG (F - 747)
-----
SYD-BKK 16:30-22:00 TG (F - 747)
Stopover
BKK-HND 14:50-22:30 TG (F - 777-300ER)
HND-FRA 01:00-05:25 NH (C - 787)
FRA-ARN 07:20-09:25 LH (C)

3+4 legs totalt. Frågan är om de blir kinkiga på stopover i BKK och sedan till FRA via HND?

Lite oskön tid med NH-flighten bara. Från FRA till HND går den ju i okej tid, men jag vill nog hellre ha A380 och F på de timmarna...
Men förhoppningsvis är jag lite utvilad efter stopover.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Bokat och klart!
First Class bonusresa ARN-FRA-BKK-SYD med LH och TG.
Endast 110k Miles drog de. :D
Postar den i "Lyckade bonusbokningar"-tråden...
 

bL0m

Medlem
Nu har jag via ANAs sida fått fram detta:

ARN-FRA 16:50-19:00 SK (C)
FRA-BKK 14:10-06:20 +1 TG (F - A380)
BKK-SYD 18:20-07:40 +1 TG (F - 747)
-----
SYD-BKK 16:30-22:00 TG (F - 747)
Stopover
BKK-HND 14:50-22:30 TG (F - 777-300ER)
HND-FRA 01:00-05:25 NH (C - 787)
FRA-ARN 07:20-09:25 LH (C)

3+4 legs totalt. Frågan är om de blir kinkiga på stopover i BKK och sedan till FRA via HND?

Lite oskön tid med NH-flighten bara. Från FRA till HND går den ju i okej tid, men jag vill nog hellre ha A380 och F på de timmarna...
Men förhoppningsvis är jag lite utvilad efter stopover.

Trevligt att få flyga 787, har du rest med denna modell tidigare?

[video=youtube;F3XssrFqWF0]http://www.youtube.com/watch?v=F3XssrFqWF0&feature=related[/video]
 
Last edited:

rob74

Medlem
Trevligt att få flyga 787, har du rest med denna modell tidigare?

Nej, och det hade varit riktigt kul att testa! Nu var det dock så att US Airways kunde inte hitta tillgänglighet i C på det flyget, trots att det fanns i ANA och AwardTravelr (visade tillgänglighet med ANA, Aeroplan och UA). Även SAS hade tillgänglighet, men sa att det var väldigt ont om platser kvar. Vågade inte ta risken att fastna i Economy på den 12,5 h flighten, och jag hade i bakhuvudet att jag sett platser direkt BKK-FRA i First med TG, så jag valde det. Och det ska vara med 777-300 med suites.
 

A380*G

Medlem
Nej, och det hade varit riktigt kul att testa! Nu var det dock så att US Airways kunde inte hitta tillgänglighet i C på det flyget, trots att det fanns i ANA och AwardTravelr (visade tillgänglighet med ANA, Aeroplan och UA). Även SAS hade tillgänglighet, men sa att det var väldigt ont om platser kvar. Vågade inte ta risken att fastna i Economy på den 12,5 h flighten, och jag hade i bakhuvudet att jag sett platser direkt BKK-FRA i First med TG, så jag valde det. Och det ska vara med 777-300 med suites.

Gillar dina awardresor skarpt! Se till att inte missa flighten denna gång! ;)
 

JacobGBG

Medlem
En fråga jag ställe rmig i detta. Vilka är de bästa Business/First Class upplevelserna man kan ha inom Nordamerika med US poäng?
 
Toppen