Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Dr. Miles

Expert
Söker Award mellan GRU-GIG/SDU på United. Hittar Azul, får man boka dem med EB-poäng?
Du kan kolla SAS EuroBonus webbsida. Där kan du se vilka partner flygbolag du kan välja.
SAS EuroBonus airline partners - SAS

Det är endast följande Star Alliance flygbolags (operated) flygningar som du kan välja för Star Alliance award.
(Jag är osäker om det går att kombinera Wideroe, Estonian Airs flygningar i Star Alliance award eller inte).
Kod:
Adria Airways JP
Aegean Airlines  A3
Air Canada AC
Air China CA
Air India AI
Air New Zealand NZ
ANA NH
Asiana Airlines OZ
Austrian OS
Avianca AV
Brussels Airlines SN
Copa Airlines CM
Croatia Airlines OU
EGYPTAIR MS
Ethiopian Airlines ET
EVA Air BR
LOT Polish Airlines LO
Lufthansa LH
Scandinavian Airlines SK
Shenzhen Airlines ZH
Singapore Airlines SQ
South African Airways SA
SWISS LX
TAP Portugal TP
THAI TG
Turkish Airlines TK
United UA
 

Flying P

Medlem
Gjorde precis en spontansökning på United.com och det verkar finnas en del ströplatser tillgängliga med Lufthansa F till/från USA i slutet av juli. Fann bland annat FRA-SEA, SFO-MUC och ORD-FRA på första sökningen.
Om någon har en 2-4-1 voucher och vill ut på ett litet sommaräventyr så verkar det vara läge att boka det nu.
 
Gjorde precis en spontansökning på United.com och det verkar finnas en del ströplatser tillgängliga med Lufthansa F till/från USA i slutet av juli. Fann bland annat FRA-SEA, SFO-MUC och ORD-FRA på första sökningen.
Om någon har en 2-4-1 voucher och vill ut på ett litet sommaräventyr så verkar det vara läge att boka det nu.
Hur ser det ut till Argentina/Brasilien/Chile? :)
 

Flying P

Medlem
Ingen aning, inte tittat men Lufthansa flyger inte till Chile så där är det tomt.

I april hade de dock en glitch så LH F awards var vidöppet till/från Bogota hela året ut. De stängde dock till den glitchen efter någon vecka.
 

megaman

Medlem
Enklaste är hos Singapore Airlines KrisFlyer men de har tre kategorier. Saver Award, Standard Award och Full Award.

När bmi Diamond Club fanns kollade jag tillgänglighet av awardplats på Singapore Airlines flygningar på Singapore Airlines KrisFlyer webbsida men det stämde inte med verkliga tillgänglighet hos bmi Diamond Club, oavsett vilken awardkategori jag kollade.

När jag kollar på SQ:s hemsida så går inte Arlanda att välja som "Redeem Krisflyer", dock massa andra destinationer. Men det går att välja ARN när man bokar vanligt. Varför? Hur hittar jag SQ-award seats?
 

Jonas C

Medlem
När jag kollar på SQ:s hemsida så går inte Arlanda att välja som "Redeem Krisflyer", dock massa andra destinationer. Men det går att välja ARN när man bokar vanligt. Varför? Hur hittar jag SQ-award seats?
Förmodligen för att man bara kan boka SQ awards online med KrisFlyer, och för att de inte flyger till Arlanda.
 

megaman

Medlem
Förmodligen för att man bara kan boka SQ awards online med KrisFlyer, och för att de inte flyger till Arlanda.

OK de flög väl förut, eller jag kanske minns fel. Men hur gör jag då... kollar United-hemsidan för awards till Australien men skulle gärna kolla in om det fanns SQ-award seats (pissdåligt att man inte kan söka via SAS för att få fram vad som erbjuds).
 

Jonas C

Medlem
OK de flög väl förut, eller jag kanske minns fel. Men hur gör jag då... kollar United-hemsidan för awards till Australien men skulle gärna kolla in om det fanns SQ-award seats (pissdåligt att man inte kan söka via SAS för att få fram vad som erbjuds).
Du kan söka från andra destinationer som SQ flyger ifrån, exempelvis Köpenhamn eller London på Singapore Airlines hemsida. Anslutningsflygen med SAS brukar det ofta finnas tillgänglighet på. Alternativt löser du det på separata biljetter då KrisFlyer Awards alltid är billigare om man enbart flyger på SQ metall och bokar online (15% rabatt).
 
Toppen