Senaste nytt

[Tips] Så väljer du sittplats i förväg på Star Alliance flyg i Economy

Alx

Medlem
Kanske har man gjort ett undantag för mig eftersom jag är en exemplarisk resenär? :)

Det fungerar för mina kollegor och vänner som sagt. Och nej, jag har inte rört ihop det. De har seatat sig på LHs hemsida med flyg både utom och inom 22h på SAS både på long- och shorthaul. Om du har rört ihop det eller inte kan jag ej gå in på. ;)

Hur som helst är det ju mindre bra för dig att du inte är accepterad på LHs hemsida. Men vinden kanske vänder. God tur. :)

Orka!!

Du är nöjd med LHs hemsida, jag med LOTs. Fint så! :)
 

Jonas C

Medlem
Det funkar inte med TK-bokningar.
Jag kan inte välja seat på LH-bokning även med *G inlagd.

TK använder inte Amadeus som bokningssystem. Vill du boka plats så kan du göra det via kundtjänst 90 dagar innan avresa.
Märkligt att det inte funkade med LH. Hur långt i framtiden är din bokning med dem?
 

Jonas C

Medlem
Såg nu att plats 2A fanns öppen till Economy. Katching! Hoppas bara inte man blir flyttad vid gaten.
 

johhenrik

Medlem
Wow, tack för detta tipset. Har en cheapo biljett till Barcelona i juni, så jag tog och bokade upp de "rätta" nödutgångsplatserna. :)
 

johhenrik

Medlem
Jag provade denna nu med en biljett jag precis köpt till mig och en kollega. LOTs sida tillät mig att boka plats, men den accepterar inte min kollega (som har ett vanligt EBB inlagt i bokningen). Som sagt, vi reser på samma PNR, så jag trodde det skulle funka att assigna honom också.

Edit: Jag provade även Lufthansas sida, men den tillät mig inte att ändra min kollega heller.
 
Last edited:
Toppen