Senaste nytt

Tips på vart vi ska åka?

Hej!
Har en 241 voucher som går ut nu i år, en resa är bokad till Mexico för mig sambon plus vår ettåring i november. Har nu börjat fundera på om två mellanlandningar är speciellt kul/smidigt med ettåringen.
Vi funderade på att boka om till Doha alternativt Abu Dhabi men där verkar man inte hitta några ”resorter” på samma sätt som på andra charterställen.

Då är frågan, vart ska vi åka? Vill bara att de blir en mysig semester, god mat, en barnpool att plaska i, med inte allt för många flygtimmar och mellanlandningar.

Tacksam för svar! /E
 

Christofer

Ny medlem
Inte riktigt svar på din fråga men var medveten om att Du/Ni förmodligen bör vara vaccinerade för att kunna röra er fritt i UAE framöver.
 

Doctor-X

Medlem
Hej!
Har en 241 voucher som går ut nu i år, en resa är bokad till Mexico för mig sambon plus vår ettåring i november. Har nu börjat fundera på om två mellanlandningar är speciellt kul/smidigt med ettåringen.
Vi funderade på att boka om till Doha alternativt Abu Dhabi men där verkar man inte hitta några ”resorter” på samma sätt som på andra charterställen.

Då är frågan, vart ska vi åka? Vill bara att de blir en mysig semester, god mat, en barnpool att plaska i, med inte allt för många flygtimmar och mellanlandningar.

Tacksam för svar! /E

Dubai, ofta enkelt att hitta tillgänglighet för awards. Mellanlandning någonstans i Europa, relativt kort restid. Solsäkert.

Tips på resort:
Luxury Hotels & Resorts in Dubai | Al Maha, a Luxury Collection Desert Resort & Spa, Dubai
 

Senator

Moderator
Vår son är fött april 2018 och fram till januari 2020 när han var ca 20 månader hade vi varit i 15 länder, fira resor med tidsomställning. Nästan 45 flighter om jag inte missminner mig. Ett eller två byten är nog inte det jag skulle oroa mig för med en ettåring. Jag skulle lagt långt mer tid att fundera på vad man skall göra på resmålet och vad finns på hotellet som passar barnet. Min sambo är ohört duktiga på att kolla det. Så i morgon reser vi till Palma med en numera treåring som vill ha vattenrutschkana ;)

Min erfarenhet är att byten kan hjälpa så man hinner sträcka på benen och dyl. Dubai är en bra plats tyckte vi, samma med Thailand och Aruba. Bahamas skippar vi att göra igen.
 

Syversen

Medlem
Inget svar på din fråga, men jag upplevde det som ganska lättjobbat att resa med en ettåring när mina barn var så små. Vi hade ofta hyrbil och hade därmed också med vårt babyskydd som vi lämnade vid gate. Ett bältat barn med handtag är mycket smidigt :)

När min yngsta dotter var nästan exakt ett år (och min äldre dotter tre) åkte vi en knapp månad till USA och utöver en längre period i Florida hade vi flera inrikesflyg och avslutade även i NY och körde de flesta turistklassiker utan större bekymmer, så byt resmål om ni vill åka någon annanstans, men inte för ettåringens skull :)
 
Toppen