Senaste nytt

Tips på Star Alliance award med infant

Tongen2

Medlem
Infant kostade 221Sek, ARN-IST-SIN-DPS / CGK-SIN-LHR-ARN i business.
SAS kunde inte boka plats med bassinet, så började med att maila Turkish i Stockholm, som svarade att det inte fanns någon möjlighet till bassinet på våra flighter o_O.
Provade att ringa Turkish ett par gånger, men engelska nivån var så låg att han inte ens förstod vad jag frågade om, tog uppemot 15min att bokstavera bokningsreferens så att han ens kunde hitta bokningen.
Testade sen på Turkish facebook, skickade med alla bokningsdetaljer, och dom svarade att jag först måste köpa plats med extra legroom (i business :D). Men fick iallafall ett nytt nummer av dom, och den som svarade där pratade bra engelska och löste caset snabbt.

Som jämförelse så är några av flighterna med Singapore airlines, och dom fixade detta på sin flighter på 10min efter ett email.

Bra att det löste sig för er efter lite om och men!
OT men, wow, jag tänker mig att engelska är ett internationellt språk som alla borde behärska som jobbar inom flygbranschen i modern tid. Tydligen inte! o_O:p
 

henke12

Medlem
Infant kostade 221Sek, ARN-IST-SIN-DPS / CGK-SIN-LHR-ARN i business.
SAS kunde inte boka plats med bassinet, så började med att maila Turkish i Stockholm, som svarade att det inte fanns någon möjlighet till bassinet på våra flighter o_O.
Provade att ringa Turkish ett par gånger, men engelska nivån var så låg att han inte ens förstod vad jag frågade om, tog uppemot 15min att bokstavera bokningsreferens så att han ens kunde hitta bokningen.
Testade sen på Turkish facebook, skickade med alla bokningsdetaljer, och dom svarade att jag först måste köpa plats med extra legroom (i business :D). Men fick iallafall ett nytt nummer av dom, och den som svarade där pratade bra engelska och löste caset snabbt.

Som jämförelse så är några av flighterna med Singapore airlines, och dom fixade detta på sin flighter på 10min efter ett email.

Du har inte kvar det "bra numret"?
Är i precis samma läge som dig, enligt facebook vill dom ha betalt för säten....
 

andersl

Medlem
Du har inte kvar det "bra numret"?
Är i precis samma läge som dig, enligt facebook vill dom ha betalt för säten....

Numret låg kvar i messenger konversationen, +90 212 4440849.

Den här resan har redan blivit ombokad 2 gånger, och bägge gångerna har vi blivit av med bassinet, men vid senaste ombokningen för någon vecka sedan så kunde dom lösa det via FB chat.
 
Toppen