Tongen2
Medlem
Infant kostade 221Sek, ARN-IST-SIN-DPS / CGK-SIN-LHR-ARN i business.
SAS kunde inte boka plats med bassinet, så började med att maila Turkish i Stockholm, som svarade att det inte fanns någon möjlighet till bassinet på våra flighter .
Provade att ringa Turkish ett par gånger, men engelska nivån var så låg att han inte ens förstod vad jag frågade om, tog uppemot 15min att bokstavera bokningsreferens så att han ens kunde hitta bokningen.
Testade sen på Turkish facebook, skickade med alla bokningsdetaljer, och dom svarade att jag först måste köpa plats med extra legroom (i business ). Men fick iallafall ett nytt nummer av dom, och den som svarade där pratade bra engelska och löste caset snabbt.
Som jämförelse så är några av flighterna med Singapore airlines, och dom fixade detta på sin flighter på 10min efter ett email.
Bra att det löste sig för er efter lite om och men!
OT men, wow, jag tänker mig att engelska är ett internationellt språk som alla borde behärska som jobbar inom flygbranschen i modern tid. Tydligen inte!