Tips på Star Alliance award med infant

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ahh, 14 Januari 2020.

  1. ahh

    ahh Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Sitter och kikar på en award-resa med *A. Senast det var dags var för ca tre år sen med fina segment i F med Thai och Asiana till Bali. Nu är det dags för ett nytt äventyr (har ca 210k EuroBonus-poäng). Eftersom två blivit tre kommer det bli en 2-4-1 för två vuxna + 1 infant i nov/dec 2020.

    Till frågan;

    Två resmål diskuteras - Kapstaden eller Sri Lanka (målbild - surf, sol, god mat). Turkish har bäst flighter till båda destinationerna från Göteborg. Tillgänglighet i business verkar dock inte finnas över huvud taget (inte någon gång under hösten 2020 och inte heller i mars 2020) - släpper inte Turkish några biljetter i business till awardbokning? Har tittat både på SAS *A awardsida och på Uniteds.

    Om någon har tips på annat infantvänligt resmål med bättre tillgänglighet som uppfyller målbilden så mottages det tacksamt. =)
     
  2. Hur gammal är INF när ni åker?
     
  3. ahh

    ahh Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    13 månader
     
  4. JacobG

    JacobG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Turkish släpper ibland upp till 4 awardplatser i business till vissa destinationer, reste själv 4 pers till Cancun på award-biljett bokad med Eurobonus med dem i höstas. Men jag har noterat att de nu verkar ha betydligt snålare med awardplatser dit. Efter att ha gjort en snabb sökning verkar det precis som du säger vara snålt med platser även till Colombo och Kapstaden. Desto fler platser har de t ex till Panama City, Singapore och Denpasar (Bali). För dessa destinationer hittar jag flera flighter i veckan med 4 platser i business under oktober.

    Den 13 oktober har de 3 platser till Male (Maldiverna). Så det finns helt klart platser, men inte på alla Turkish destinationer.
     
    Gus, ahh och Linus Gustavsson gillar detta.
  5. ahh

    ahh Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för input! Får helt enkelt hålla koll och hoppas att det dyker upp tillgänglighet framöver. Bali kan ju förstås vara ett alternativ också.. =)
     
  6. bucketlist

    bucketlist Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Lånar tråden lite. Någon som vet om Infant reser gratis om hen reser uten eget säte? Någon som har rest med infant i knät med Turkish? Bokas infant in direkt vid bokning? Eftersom vi är två vuxna + ett barn och en infant så hade det varit guld då det kan vara svårt nog att hitta tre award-platser.
     
  7. ramo

    ramo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Infant (utan säte) reser "gratis" då man endast betalar skatter, brukar vara lågt. Så 2 award platser räcker.
     
    samet gillar detta.
  8. andersl

    andersl Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Bokade just så, 2 vuxna + 1 barn + 1 infant, med Turkish för 1 månad sedan.
    Inga som helst problem att boka, men desto struligare att få till en plats med bassinet, då SAS (Tallinn) inte kunde göra det direkt vid bokningen.
    Men efter 4 försök med email, facebook chat och telefon så löste det sig :)
     
    bucketlist gillar detta.
  9. bucketlist

    bucketlist Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vilket av de tre sätten funkade till slut och pratade du med SAS eller med TK? Fick du betala extra för infant? Isf hur mycket?
     
  10. andersl

    andersl Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Infant kostade 221Sek, ARN-IST-SIN-DPS / CGK-SIN-LHR-ARN i business.
    SAS kunde inte boka plats med bassinet, så började med att maila Turkish i Stockholm, som svarade att det inte fanns någon möjlighet till bassinet på våra flighter o_O.
    Provade att ringa Turkish ett par gånger, men engelska nivån var så låg att han inte ens förstod vad jag frågade om, tog uppemot 15min att bokstavera bokningsreferens så att han ens kunde hitta bokningen.
    Testade sen på Turkish facebook, skickade med alla bokningsdetaljer, och dom svarade att jag först måste köpa plats med extra legroom (i business :D). Men fick iallafall ett nytt nummer av dom, och den som svarade där pratade bra engelska och löste caset snabbt.

    Som jämförelse så är några av flighterna med Singapore airlines, och dom fixade detta på sin flighter på 10min efter ett email.
     
    Gus, samet, Tongen2 och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×