Senaste nytt

Tips på städer där man lever billigt?

Flyger möjligen Avianca till Montevideo? Då kanske du kan börja din resa i BCN/MAD och flyga Avianca's Business Class ner?

Jag vet inget flygbolag som flyger direkt till MVD från Europa, tyvärr.

Får känslan av att herr Andreas gillar att vara ombytlig och spontan. Hur gick det med Bluespace i Barcelona, skulle du inte lagra grejor där? Samt hur blir det med din MR som du la ner massor av tid på att planera för någon månad sedan? :p

Utan att låta allt för fräck, men jag tycker verkligen att du [Andreas] bör tänka igenom innan du startar en massa trådar. Jag ser gärna att du startar trådar om saker du verkligen tänker genomföra, än en massa spekulativt önsketänkande vilket tycks vara motivet i det mesta vi har sett från dig på sistone. Likaså sänks trovärdigheten på detta forum, åtminstone om man ser från en utomståendes perspektiv.

Jag kommer förmodligen ha nytta av att förvara ett par prylar i Barcelona och (ev) London fortsättningsvis så varför var det en onödig trådstart? Jag kommer självfallet att åka till Barcelona precis lika ofta som jag gjort under de senaste fem åren men just nu är det ju uppehåll i fotbollen vilken är min enda anledning jag åker till Barcelona..

(Känns dumt att ställa frågan om förvaring i Barcelona en tidig morgon klockan 05.00 när jag väl står där och behöver användning av bluespace? Nu har jag koll och vet hur jag ska gå tillväga etc.)

Min MR är ju inte avsedd förrän i slutet av September. Bokningarna är ju aktiva hos LifeMiles? Nu behöver jag visserligen kanske skjuta upp dessa en månad men finns inte så mycket mer att boka än anslutningsflyg till Peking och hem från Tokyo och då jag tänker använda LH F på en av dessa sträckor så är det ju inget jag kan boka i nuläget i alla fall..

Dessutom gillar jag att samla på mig information som kan komma att vara nödvändig för mig i framtiden. Stör mina trådstarter dig så är det ju bara att välja en annan tråd att läsa? :)
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Jag vet inget flygbolag som flyger direkt till MVD från Europa, tyvärr.....

Nejdå, det är jag medveten om :). Tänkte mer på en genomgående biljett BCN/MAD-BOG-MVD... Har för mig att poänguttaget är mindre om man håller sig inom Avianca/Taca-gruppen. Vet inte hur mycket, men kan kanske vara värt att undersöka (?) :)

Update: Ser att det inte blir så mycket billigare, men däremot inga utgifter för skatter.
 
Last edited:

Jenkizzz

Medlem
Har bott i Auckland till och från i ett par år, trevlig stad! Bra klimat, fin natur och lätt att få kontakt med folk. Det finns många food courts runtom i stan med mycket internationell mat, främst asiatisk, där man kan äta en ordentlig måltid för omkring 60kr. Annars är det något dyrare än i asiatiska städer men går att komma undan rätt ok generellt. AirBNB stället som du hade hittat verkade ligga lite i utkanten men såg fint ut, i city så är det främst asiatiska utbytesstudenter. Vanligare att man bor i närförorter såsom Parell, New Market, Mt Eden etc.

KL är en annat favorit för egen del. Planen är att bo i Buenos Aires ett par månader i början på nästa år. Har du spanat något på biljetter Montevideo till Auckland?
 

Ubbe

Medlem
Varför inte Budapest över vintern. Garanterat inga ormar ute. Billigt med mat och boende. Billiga flygbiljetter..
 
Varför inte Budapest över vintern. Garanterat inga ormar ute. Billigt med mat och boende. Billiga flygbiljetter..

Budapest? Europas soptipp? Nja..
Ni kan sluta tipsa om råd för min del i alla fall. Jag har redan bestämt mig och jag tänker inte stanna i ett EU land.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
För din Montevideo-resa vill jag passa på att tipsa om detta:

Lifemiles tillåter ju att du flyger genom dyrare zon, och därtill finns rabatter om du kan tänka dig att flyga i ekonomiklass med Avianca/Taca. Exempel på enkelresa till NYC följer nedan....

Skärmavbild 2013-08-14 kl. 22.01.54.png
Skärmavbild 2013-08-14 kl. 22.02.32.png
Skärmavbild 2013-08-14 kl. 22.02.55.png
Skärmavbild 2013-08-14 kl. 22.03.30.png

Knappt 1.400kr kostar det totalt, för jag antar att du har 6.000mi kvar på Lifemiles-kontot :)

Vet att du inte älskar ekonomiklass, men om du kombinerar detta med en enkelresa JFK-ARN med DY blir det riktigt billigt :cool:
 
För din Montevideo-resa vill jag passa på att tipsa om detta:

Lifemiles tillåter ju att du flyger genom dyrare zon, och därtill finns rabatter om du kan tänka dig att flyga i ekonomiklass med Avianca/Taca. Exempel på enkelresa till NYC följer nedan....

Knappt 1.400kr kostar det totalt, för jag antar att du har 6.000mi kvar på Lifemiles-kontot :)

Vet att du inte älskar ekonomiklass, men om du kombinerar detta med en enkelresa JFK-ARN med DY blir det riktigt billigt :cool:

Tack, mycket bra tips!

Jag har inget direkt emot ekonomiklass och speciellt inte när det är uppdelat på 3 sträckor. Det är sträckor uppemot 13-14 timmar non-stop som man föredrar högre kabin. :)

Har precis börjat återuppta spanskan nu.. blir intensivträning de kommande månaderna minst sagt. :)
 

agehall

Medlem
Tänk på att om du kommer till sydamerika med "fel" spanska så kommer de nästan att skratta åt dig. Mina fd kollegor från Brasilien förklarade för mig att varje land har väldigt utpräglad, egen "dialekt". Så om du ska träna upp dig igen kan det vara värt att försöka träna på rätt dialekt direkt.
 

jumbooze

Medlem
Tänk på att om du kommer till sydamerika med "fel" spanska så kommer de nästan att skratta åt dig. Mina fd kollegor från Brasilien förklarade för mig att varje land har väldigt utpräglad, egen "dialekt". Så om du ska träna upp dig igen kan det vara värt att försöka träna på rätt dialekt direkt.

Haha, lite plus för effort får man väl iaf. Jag får många mysko blickar när jag är i spanien.
Varför pratar den bleke "tysken" argentinsk spanska frågar många mig.

I MVD/BUE talas nästan samma dialekt. Utpräglat av "che" ljud. Och att man använder Vos/Ustedes.
 
Toppen