Senaste nytt

Tips på saker att göra i Singapore en dag?

Flyger från Langkawi under februari med stop i Singapore i ca 12h.

Flyger business med SQ så det blir självklart loungehäng, men vi landar runt lunch och flyger till LHR går först 01:00 och tänker då slå ihjäl några timmar inne i stan.

Vilka måsten får vi inte missa när vi är där? Dvs vad skall vi se för monument eller typiska saker samt tips på trevliga restauranger mottages tacksamt.

Har övervägt en sån där buss som åker runt men kanske inte är det roligaste :)
 

Link

Medlem
I Singapore åker man med lätthet taxi; billigt, snabbt och säkert. Tydlig taxameter och höga krav på alla chaufförer.

Gardens by the bay är helt klart sevärt, käka på hawker-centret bredvid och missa för allt i världen inte showen vid de där svamparna runt tiosnåret.
 

samet

Medlem
Tunnelbana från Flygplatsen går ungefär lika fort som taxi men kostar en tiondel.

Ett varv i pariserhjulet är trevligt alternativt utsiktsplatsen på Marina Bay Sands, välj en av dem för du ser samma sak. Gardens by the Bay är i närheten och kan vara värt ett besök om du har 2-3 timmar över.

Några snabba stationer med tunnelbanan, ChinaTown, strosa lite, gå mot norr så hamnar du till slut i Clarke Quey, där äter man ChilliCrab på någon av restauranger. Därefter går du längs kanalen och tittar på omgivningen.

Båtturerna som utgår från Clarke är överprisade och inte särskilt bra. Men med begränsat med tid kan de vara ett alternativ då man på kort tid hinner med många av Singapores sevärdheter.
 

MrDollar

Medlem
Haha! Menade att jag kommer testa lite olika mat från dom som säljer, inte kanske nödvändigtvis äta upp hela portionen från dem jag köper av :).

"Några goda..." Imponerande förmåga! :)Har jag ätit en god lunch brukar det ta ett bra tag innan en ytterligare lunch känns det minsta lockande... :confused:
 
Toppen