Senaste nytt

Tips på restauranger/caféer/barer i Prag

BAS

Medlem
Bra men inte direkt billigt Luxusní restaurace Sarah Bernhardt Praha rätt ställe om det är klassisk atmosfär man är ute efter
Tyckte jag kände igen namnet Sarah Bernhardt, och surfade in på restaurangens sida. Upptäcker att detta är samma ställe som det Cafe de Paris (kafét är nog bakfickan) där jag fick in två oätliga biffar, och det är stället jag ville varna för.

Eftersom Homer haft bra erfarenhet, hade de antagligen en dålig dag när vi var där, men med de priser de har ska man inte behöva stå ut med dåliga dagar. Nåja, jag lär inte återvända.
 
Jag har en liten Italienare som verkligen kan rekommenderas. Giovanni som ligger ett stenkast från Old Town Square är en liten trattoria där man sitter ute i den trånga gränden. Långt ifrån glitter och glamour men en familjär mysig restaurang där den lagrade parmaskinkan är ett måste till förrätt. Vettiga priser, finfin service och bra viner gör denna lilla doldis till en vinnare i mina ögon.

Fin länk man fick uppslängd i ansiktet när man letade tips om restauranger i Prague. :p

"Liten italienare", "rekommenderas", "trånga", "mysiga", "parmaskinkan", "vettiga priser", "finfin service".
Inte riktigt vad jag letade efter idag men tack för tipset.
 
Last edited:
Toppen