Senaste nytt

Tips på restaurang i Stockholm?

nollbit

Medlem
Bumpar tråden. Har en kompis som ska till Sthlm. Är själv inte där ofta alls nuförtiden och har dålig koll. Tips på bästa Steakhouse önskas. Min kompis älskar stora T-bone och Porterhouse steaks. Gärna US-style. Vart går man då i Sthlm?

Vet inte om T-bone och Porterhouse finns, men Vassa Eggen har också generellt hög klass på både kött och tillbehör. Kan man tänkte sig annat än just stora stekar men gillar kött så är ju Djuret i Gamla Stan att rekommendera också.
 

kaktusen

Medlem
Bumpar tråden. Har en kompis som ska till Sthlm. Är själv inte där ofta alls nuförtiden och har dålig koll. Tips på bästa Steakhouse önskas. Min kompis älskar stora T-bone och Porterhouse steaks. Gärna US-style. Vart går man då i Sthlm?
Får man fråga vilket typ av köttställe som önskas? Ska det vara fine dining med bankpyjamas och slips? Eller kanske lite mer casual med god mat?Är det nolimit på priser?
 

kaktusen

Medlem
Vassa Eggen är ju fine dining med tillhörande priser och bra viner och de brukar ha bra köttbitar.. Förutom det som finns på menyn brukar det tidvis finnas andra rejäla köttbitar att välja på. Även med USA inriktning.

Min fråga till Direktorn var för att jag undrade om det var slitna jeans och t-shirt som gällde eller kanske något mer formellt i ett sällskap.
 

kaktusen

Medlem
Grill är ju alltid rätt bra och avslappnat. Tycker dock det osar lite väl mycket. Även deras bakficka Köttmästarn är ok. Grill Ruby har jag alltid gillat av någon anledning. Inga porterhouse men trevligt kött. Service kan vara bra eller mindre bra.

USA inspirerade Saddle and Sabre också ok beroende på vilken stämning man är ute efter. ok. Där har man REJÄLA köttbitar. Westernstilen är inte riktigt min grej men köttet är bra.
 
Toppen