Senaste nytt

Tips på restaurang i Köpenhamn

flybob

Medlem
Vad tråkigt att höra. Jag var som jag skrev tidigare i tråden mycket nöjd och det verkar vara det genomgående omdömet om stället.

Oubæks nyeste restaurant er en hot dværgplanet - Politiken.dk

Retour til Pluto - og fire franske stjerner

Anmeldelse: Pluto - Restaurant og café | AOK

Däremot håller jag med dig om ofoget att ta betalt för kranvatten. Det är Pluto tyvärr inte ensamma om. På Noma betalade jag 100 DKK per karaff...



Nej, det är två koncept i ett. Dels en tolvrättersmeny att dela eller äta själv, dels kan du välja fritt bland alla rätter. Det fina är att vinlistan är upplagd efter detta och att det således finns en mängd viner på glas, dessutom ambitiösa sådana.

Ja, jag har bara läst gott om Pluto och jag ville verkligen älska det, men det blev inte alls bra.
Som sagt så var nästan samtliga rätter (inte felaktigt kryddade) salta (rimmad torsk med flingsalt, charkuterier, pommes med massa flingsalt, kött med flingsalt), vilket till slut resulterade i torra läppar och hals. Det saknades liksom något som bröt av det salta.
I övrigt så glömdes vårat bord bort ett par gånger och vi fick vänta över 30 minuter mellan två varmrätter, vilket de iofs bad om ursäkt för.

Ja, otyg var namnet! Linnea Art i Göteborg tog också fasligt mycket för kranvatten.
 

nilsson

Medlem
Däremot håller jag med dig om ofoget att ta betalt för kranvatten. Det är Pluto tyvärr inte ensamma om. På Noma betalade jag 100 DKK per karaff...

När jag var där så fick vi först vatten blandat med björksav. Min måltidskumpan gillade det så mycket att han bad att fortsätta med det genom hela menyn. Det dök aldrig upp på notan.
 

Agö

Medlem
För den som gillar brunch (undertecknad äter normalt inte brunch) kan jag rekommendera Nimbs "luksusbrunch". Allt Nimb gör är verkligen genomtänkt och klass. Bästa bordet så klart.

Meny och information på länken: Nimb

September 2014 001.JPG September 2014 003.JPG

September 2014 004.JPG September 2014 005.JPG
 

Attachments

  • September 2014 001.JPG
    September 2014 001.JPG
    {memory} MB · Visningar: 323
  • September 2014 001.JPG
    September 2014 001.JPG
    {memory} MB · Visningar: 324
  • September 2014 003.JPG
    September 2014 003.JPG
    {memory} MB · Visningar: 339
  • September 2014 004.JPG
    September 2014 004.JPG
    {memory} MB · Visningar: 325
  • September 2014 005.JPG
    September 2014 005.JPG
    {memory} MB · Visningar: 335
För den som gillar brunch (undertecknad äter normalt inte brunch) kan jag rekommendera Nimbs "luksusbrunch". Allt Nimb gör är verkligen genomtänkt och klass. Bästa bordet så klart.
Det der ser ikke bare godt ud, det ser rigtigt godt ud! Lykkedes de med at skabe en flot og ikke 'eksklusiv' buffet? - Det er her jeg oftest synes fine bruncher kommer til kort.
 

Agö

Medlem
Det der ser ikke bare godt ud, det ser rigtigt godt ud! Lykkedes de med at skabe en flot og ikke 'eksklusiv' buffet? - Det er her jeg oftest synes fine bruncher kommer til kort.
Ja, det är ju själva buffén som är kritisk men på Nimb var den över all förväntan, flera riktigt intressanta inslag som långkokt kalvlägg. Allt vackert upplagt i Köpenhamns charmigaste bar. Och dessutom, vilket är ovanligt på bruncher, toppenservice. De ser dessutom till att minimera risken för att mat ska ligga ute för länge genom att ha två sittningar på brunchen.
 

pep

Medlem
Interessant drink de tilbyder: Nimb Morning Glory Mimosa (Apferol – Champagne – Appelsin). Er det noget du kan anbefale?
 

Agö

Medlem
Interessant drink de tilbyder: Nimb Morning Glory Mimosa (Apferol – Champagne – Appelsin). Er det noget du kan anbefale?
Haha, vi hade sittning kl. 10. Ett glas crémant de Bourgogne fick duga denna gång. Däremot hade de en utmärkt rödbetsjuice. Jag är dock övertygad om att Nimb gör drinkar på ett vettigt sätt.
 
Toppen