Tips på restaurang i Köpenhamn

Diskussion i 'Restauranger' startad av telelina, 19 December 2013.

1. Christian R

Christian R DYKWIA

Café Victor er et lidt specielt sted... Jeg har en kammerat hvis far yndede at parkere sin røde Ferrari så tæt på som muligt og så sidde og kigge på folk der kiggede på bilen - gerne med et par glas champagne og lidt østers.

I min optik kommer man på Café Victor fordi det er 'Victor' og ikke på grund af maden!

2. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Christian R,
    Brudar, bärs och bilar ;) , what's more to ask for in life? :)

..Jag lägger till FFP's och flygningar rent generellt annars blir det väl ett jävla liv på detta forum :)

Last edited: 17 Juli 2014
    1 person likes this.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så sant. Men i en tråd med rekommenderade restauranger passar den ikke!

1 person likes this.
  4. flybob

flybob Medlem

5. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    flybob,
    Beror på vad du vill äta?
    Är det "en lille en" och smörgås eller fin lunch?

1 person likes this.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sushi är svagt i Köpenhamn. Bäst imo är Bento och Selfish. Annars kan du ju besöka Torvehallarna, grymt trevligt om det är fint väder och ett antal ambitiösa stånd för enklare men riktigt god mat.

7. flybob

flybob Medlem

Ptja, jag äter det mesta faktiskt, men välsmakande är väl målet. Agö kanske är på rätt spår med Torvehallarna. Var där sist, men det var otroliga köer till allt då, så jag åt inget. Har för mig att du (Agö) rekommenderade sushi där sist.

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, köer får du räkna med. Brukar käka korv där när jag handlar (bor alldeles intill), finns en grym korvvagn.

9. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg er selv stor tilhænger af Torvehallerne, jeg studerede 5 min. gang fra torvehallerne fra september til marts og min favorit var Ma Poule og deres Confit de Canard sandwich, den blev kåret til byens lækreste sandwich for et par år siden!

I min optik er torvehallerne ikke et sted hvor man sidder ned og spiser fint, nærmere sådan lidt walking-tapas:)confused:) - Jeg plejer at gå lidt rundt og købe lidt forskelligt. Ex. har man tidligere kunne få pomfrites friteret i andefedt, gode fiskefrikadeller(hvis SAS' ikke har skræmt dig væk...) og andre mindre specialiteter.

Der findes også et sted der serverer Palæo-mad hvis man er til den slags.

Last edited: 17 Juli 2014
    1 person likes this.
  10. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En fin-lunch kanske på Marchal kanske?

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!