Tips på restaurang i Köpenhamn

Diskussion i 'Restauranger' startad av telelina, 19 December 2013.

1. Sir Lemon

Sir Lemon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset! Då blir den en av de jag väljer. Minns när jag var där sist och hur jag gillade att aquavitaen kom i i princip fryst flaska där de sedan lät den stå och mätte i cm hur mkt Sir Lemon skulle betala. Känsla av dansk frihet under ansvar.

Last edited: 26 Januari 2019
  2. HenrikAI

HenrikAI Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Många härliga tips här, uppskattar denna tråd rejält!

Nu är det så att mitt nästa Köpenhamnsbesök blir med ett barn (8 år) så jag skulle behöva tips på någon eller några restauranger för lunch och/eller middag där det passar bra att ta med barn. Barnet är restaurangvant (= kommer inte att störa andra gäster) och äter det mesta, barnmeny vore trevlig men är egentligen inget måste. Jag tänker inte absolut toppnivå nu, gå på restaurang med mat i Michelinklass känns lite bortkastat, men gärna bättre än genomsnittet om man säger så.

Blir förmodligen en lunch på Warpigs, men tar gärna tips för ytterliggare några måltider.

Sir Lemon gillar detta.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul!

Här kommer några alternativ.
    Enjoy!

FilipJ, Jones, HenrikAI och 2 andra gillar detta.
  4. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var på Tight CPH i helgen, rekommenderas! Mysig och familjär stämning + charmig personal.

Jones och HenrikAI gillar detta.
  5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brace. Italien möter Norden. Kökschefen Nicola Fanetti (tidigare Noma och Era Ora) har verkligen något på gång. Fem riktiga toppennummer, i övrigt innovativt, gott, enkelt. Skön, lättsam men kunnig service och genomgående kul vinval.

Toppnummer: limfjordsostron, havskräfta, fiolatobroccoli, ravioli med limfjordsräkor och dashi, friterad kronärtskocka och vaktel i tre format (den senare rätten känns igen från t ex Era Ora). Upplägget i övrigt väldigt nomaiskt.

Väl värt den mästarklasstämpel som White Guide gav krogen för kort tid sedan.

KØBENHAVN: Mesterlig nordisk-italiensk odyssé | White Guide

Abbs, Lounge Lizard, Sir Lemon och 5 andra gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanalen på Christianshavn, som jag testade i somras, fick ett återbesök idag. Otroligt bra, enkel och vällagad mat och med säkra vinval till. Miljön är dessutom unik.

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sommarens första (men knappast sista) besök på no. 2 på Christianshavn i strålande sol och på den välbehövligt skuggiga uteserveringen. Suveränt igen, enkelt men med djupa smaker till en liten peng (400 pix för fyra rätter). Riktigt trevliga viner på glas, här Riesling Kirchberg och en ung Vosne-Romanée följt av spansk moscatel.

aruba1, Lounge Lizard, anjak och 5 andra gillar detta.
  8. Brandforce

Brandforce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    No.2 är riktigt bra! Vecko-pendlade ett halvår till huset bredvid :) Visst är det - tyvärr - 400 danska kronor, och inte svenska pesos?

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Schhhh. Jag lever i förnekelse.

segra, Sir Lemon, Kris och 2 andra gillar detta.
  10. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Dito. Det underlättar starkt i vardagen... :)

Sir Lemon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!