Tips på restaurang eller lokal att hyra i Göteborg?

Diskussion i 'Övrigt' startad av Double Trouble, 13 Oktober 2017.

1. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Det var 5 år sedan jag flyttade från Göteborg och börjar tappa koll på stan. Men det finns ju många Göteborgare här på BC, jag hoppas ni kan hjälpa mig med några förslag :)

Behöver abonnera en restaurang eller festlokal för en privat tillställning i maj nästa år. Målet är att fira min sambos akademiska framgångar med kollegor och vänner. Här är mina ungefärliga kravlista:

25-40 personer
    Ska hyras på en vardag
    Hyfsat centralt
    Från 18-tiden fram till midnatt
    Maten ska vara av av hög kvalité. Behöver inte vara formellt lyxigt, men det ska vara utfört med ambition. Gärna asiatiska influenser, men det är inget måste.
    Spelar ingen roll om det är buffé eller servering så länge maten är god.
    Bar med åtminstone hyfsat utbud
    Någon form av PA-system för tal och musik

Kan givetvis tänka mig att hyra en lokal och catera maten också, om det finns bra alternativ!

Tack på förhand! :)

2. Kenneth Lind

Kenneth Lind Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just det där med PA stökar till det lite, tror de flesta restauranger inte har det

Double Trouble gillar detta.
  4. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har nog rätt! Det kan man förvisso hyra separat rätt enkelt. Det "kravet" kan tas med en nypa salt.

5. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    jag hade kollat med Toso/Mr. P ifall budgeten tillåter, då kan ni äta inne i konstmuseet men få maten från Toso, vilket helt klart stämmer in på asiatiska influenser. PA system löser dem garanterat åt er.

6. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset. Jag var faktiskt där en fin sommarkväll i Juli och drack lite öl. Bra ställe, men det känns som att det kanske är inte riktigt rätt miljö. Ska kolla in det lite mer noggrant och ha det i åtanke.

Bra tips! Speciellt läget (nära till Chalmers är ett plus!) och matutbudet verkar bra. Men jag är nyfiken på det du skriver om konstmuseet, har man access dit från både Toso och Mr.P?

7. intressenten

intressenten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan boka konstmuseets lokaler, så ni sitter och äter i museet, medans Toso/Mr. P levererar maten, så det är ett samarbete mellan museet och restaurangen. Skulle tro att allt går via Toso/Mr. P så ring dem och kolla för exakta specifikationer.

Double Trouble gillar detta.
  8. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tusen tack för förtydligandet!

intressenten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!