Senaste nytt

Tips på resmål med trevligt hotell - passande för bröllopsresa.

Mimlan

Medlem
Hejsan, det här blir mitt första inlägg, efter att bara ha läst runt under några månader.

Jag och min blivande ska åka på en "mini-moon" i juli och jag letar efter ett trevligt resmål i Medelhavet. Vi söker ett mysigt hotell med bra frukost, pool och nära till strand.

Eftersom vi planerar en längre resa senare i år så får hotellet helst ligga i 1000-2000 kr klassen.

Inser att det är en jättefråga, men någon kanske har ett tips på nån pärla :)

Om det går att få SAS poäng på det så vore det inte dumt, men det är inget krav.
 

ulagun

Medlem
Har visserligen varit gift i över 40 år så bröllopsminnet har bleknat en del.
Dock konstaterade både jag och fru ulagun att Hilton Dubrovnik vore perfekt.
Ligger precis vid ringmuren runt Dubrovnik, en stad som i sig själv är sevärd (bortsett från all övrig turism).
Detta är inget sedvanligt Hilton betongklump bygge utan ett anrikt hotell med stil och klass. Trevliga rum, härliga klassiska utrymmen, champagne bar utmärkt frukost m.m.
Priset var överkomligt.
Mycket att se i omgivningen med hyrbil några dagar.
Att ta sig dit kan inte vara svårt med tanke på de drösvis med budgetflyg som fanns på flygplatsen
 

Mimlan

Medlem
Åh, det verkar väldigt bra! Men nu när jag kollar så ligger det runt 350 euro/natt. Antar att det är högsäsongspriser :(
 

JohnR

Medlem
Ett tips är att dra iväg ett mail till hotellet efter att du har bokat, och meddela att ni valt deras trevliga hotell för er smekmånad. Har ni tur så kanske hotellet bjuder på en liten överaskning.
 
Toppen