Senaste nytt

Tips på resmål i Karibien/Centralamerika/Norra Sydamerika som är hyfsat billiga att resa mellan?

Jag har köpt en biljett till Miami med avsikt att åka vidare någonstans i Karibien och/eller Centralamerika och/eller Norra Sydamerika under 8 dagar. Jag har redan besökt Costa Rica, Kuba, Dominikanska Republiken, Guadeloupe, Colombia, Mexico City och Cancun och nu vill jag resa någon annanstans. Från början hade jag tänkt åka till Jamaica, men jag låter troligtvis bli pga säkerhetsläget. Jag skulle gärna vilja besöka Curaçao och Sint Maarten, men jag stör mig lite på att en biljett mellan de två öarna kostar 1700 SEK. Jag tycker att 8 dagar på samma ö blir för mycket så därför vill jag besöka två resmål.

Har någon tips på resmål som man kan resa hyfsat billigt mellan, antingen med flyg eller med båt om de ligger tillräckligt nära? Jag vill även att totalpriset, dvs inklusive biljetterna till/från Miami, hålls nere. Jag har 50 000 Avios (brukar vara användbara från/till Miami eftersom Miami är en hubb för American), 21 000 Delta Skymiles och 20 000 Flying Blue miles till mitt förfogande.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Min favoritö är St. Kitts och Nevis. American flyger 2x dagligen från Miami. Har sätt en del tillgänglighet från MIA med Avios.

Jag tror det går båt till St Maarten därifrån om du vill testa det eller propellerplan.

St Thomas och St John är också pärlor som du når från MIA eller San Juan med båt/flyg.

Men som du är inne på, flygbiljett är troligtvis det billiga i ekvationen. Boende, och mat drar iväg då det flesta av dessa destinationer använde USD eller är peggade mot USD. Så flyget till MIA lär nog bli det billiga.

Kombo Bonaire och Curacao är också möjligt med flyg och båt.
 

Homer

Medlem
BA har 5th freedom flighter prissatta som RFS (Reward Flight Saver) mellan flera öar.

  • UVF (St Lucia) – GND (Grenada) (50 minutes, Wed)
  • UVF (St Lucia) – POS (Port of Spain) (65 minutes, Mon, Tue, Thu, Fri, Sun)
  • ANU (Antigua) – SKB (St Kitts) (45 minutes, Wed and Sat)
  • ANU (Antigua) – PLS (Turks & Caicos) (2hr 5 min, Thu and Sun)
  • ANU (Antigua) – TOB (Tobago) (85 minutes, Tue, Fri)
  • GCM (Grand Cayman) – NAS (Nassau) (95 minutes, Mon, Thu, Fri, Sat)

Your guide to spending Avios | 2019 edition - FlyerTalk Forums
 
Toppen