Senaste nytt

Tips på lounger: Chicago, Vancouver och Miami (SAS/United Airlines)

Senator

Moderator
United Club är faktisk lite bättre än vad gamla RCC var då det numera går att få sig en stänkare utan att dra fram plånboken. På ORD finns det som sagt 3 stycken United Club och även en United Global First lounge om man reser i F på en internationell flygning med 3 klasser.

På YVR har AC två lounger man har access till beroende på vart man skall åka. I MIA finns det ingen Star lounge. Jag har åkt från MIA med US, CO, samt UA utan att få lounge access. Dock har LH/LX access för flygningar till ZRH/DUS/MUC/FRA, men tredjepartslounge access. Det är väl även så att dessa flyger från andra terminaler så det hjälper inte så mycket.

MIA är en stor AA hub, så där finns det lounger, men det hjälper nog inte :rolleyes:
 

Senator

Moderator
Det finns ett par Diners Club-lounger på MIA, men den som var aktuell när jag flög därifrån med CO inrikes låg landside, och då är det mindre användbart, tycker jag.

Men då är det access som Diners och inte som Star Gold och kopplat till flygbolagen som jag uppfattade frågan var :cool: Jag har i vissa fall valt att åka från FLL då jag inte gillar MIA som flygplats och har man varit mitt emellan så var resan lika lång. Där finns det en United Club en f.d. Continental President Club.

Jag är väldigt dålig på Diners och Priority Club, och glömmer bort dessa i diskussionen som oftast. Jag tänker alltid på lounge som status eller affärs- eller första-klass förmån.

Gällande amerikanska bolags betald accesskort till loungen är det så att i USA har man helt enkelt andra förmåner för elitmedlemmar. Ett sådant kort kostar runt $300-400 per år, och om jag fick åka i en stor första-klass stol 90% av tiden (uppgradering) på en ekonomi-biljett med mat för min lojalitet hade jag hellre tagit denna, och köpt loungekortet.
 
Du har bara tillgång till United Club via *G ifall du har ett internationellt flyg på samma biljett, samma dag. Sen kan det ju variera beroende på agent som vanligt... :)
ORD-YVR borde räknas som ett internationell flyg, sist jag kollade var Vancouver på kanadensisk sida av gränsen. :p Samma gäller flyget till MIA.
Tror en timme-halvtimme man överlever i MIA utan lounge och sen slappnar av i den omtalade SK loungen i ORD.
Med 7 timmars transfer i ORD skulle man kunna tänka sig göra ett besök till stan. Det är ju inte varje dag man passerar en stad med så rik förflytet som Chicago.
 

tourist

Medlem
Du kan kontrollera vilka Star lounger som finns och var de ligger via Airport information - Star Alliance

Den klart bästa United Cluben på ORD är den vid C-gaterna. Mat- och dryckesutbudet är det vanliga, och kan inte jämföras med europeiska bolags lounger, men loungen är stor, kan bemanna servicedisken med flera personer och har en tyst avdelning. Men ett besök inne i Chicago är ju ett alternativ om du har lyckats komma fram utvilad till ORD.

Du behöver ingen internationell flygning om du är EBG.
 
United club på ORD (besökte C-concourse) och DEN (concourse B,west) var bägge två stora med utsikt över start och landning, TV och tidningar men utbudet av mat och dryck tunt. Ätbart består av nötter, lite kex och frukt och alkoholhaltiga drycker kostar extra. Dock plus för utrop i loungen och en stor service desk samt gratis wifi. Lugnt och skönt och inte speciellt mkt folk. De krävde guldkortet samt boarding pass vid entren

Air canada maple leaf club på YVR (tvid B84) erbjöd enklare frukost (flingor, yoggi, juice och bakverk). Dock en trevlig miljö på en annars riktigt tråkig flygplats. Hade bara 30 minuter i loungen då min flight lämnade 06.40 och loungen först öppnade klockan 6. Även här krävdes guldkort utöver boardingpass

Kan sammanfatta att de europeiska bolagen skämmer bort oss i loungerna vad gäller mat och dryck. Sen får man tycka vad man vill om amerikansk inredning, själv tycker jag det känns lite föråldrat
 

jumbooze

Medlem
En fråga om lounge på YVR, jag flyger YVR - ORD med UA First ( uppgraderad från eco) kan man komma in på någon lounge på biljetten?

Jag har ingen *A status även om jag jobbar på det :)
 

Senator

Moderator
Jag gissar du kan då detta räknas som Premium Cabin Int'l travet. Mitt tips är att mata in detta på Star Alliance Lounge Finder med dina parameter och skriv ut resultatet och ta med dig i fall det blir tjafs. Det bör vara Air Canada lounge som gäller.
 
Toppen