Senaste nytt

Tips på kreativ routing Tokyo/Seoul-Singapore

Berrsus

Medlem
AHO, jag tittade på en liknande IATA biljett som den där förut, dock med betydligt tråkigare flygklasser.
Jag har svårt att hitta en biljetten ovan med så många First sträckor, jag måste sätta mig någon av kvällarna i veckan och se vad jag kan hitta. Det här i kombination med Swiss erbjudandet kommer ge en mycket rolig sommar.
 

Berrsus

Medlem
AHO

Jag försöker boka sträckan NRT-BKK-SIN i F med Eurobonuspoäng. Har jag förstått det rätt att sträckan räknas som en resa? Dvs, för 60.000 EB? Går det att boka NRT-BKK-SIN med TG men med tillbakaresa SIN-TYO i SQ också för 60.000EB eller måste tillbakaresan ske på samma sätt?

Jag har försökt titta på tillgängligheten via ANA:s hemsida och får inte upp några resor med TG när jag söker NRT-SIN, jag hittar dock tillgänglighet när jag söker på sträckorna individuellt.
 

Dr. Miles

Expert
AHO

Jag försöker boka sträckan NRT-BKK-SIN i F med Eurobonuspoäng. Har jag förstått det rätt att sträckan räknas som en resa? Dvs, för 60.000 EB? Går det att boka NRT-BKK-SIN med TG men med tillbakaresa SIN-TYO i SQ också för 60.000EB eller måste tillbakaresan ske på samma sätt?

Jag har försökt titta på tillgängligheten via ANA:s hemsida och får inte upp några resor med TG när jag söker NRT-SIN, jag hittar dock tillgänglighet när jag söker på sträckorna individuellt.

Du kan inte ta First class award på Singapore Airlines 388, 77W med SAS EuroBonus poäng.
Undantag är med Lufthansa Miles&More miles.

Jag trodde att du frågade om IATA(betald) biljett tidigare, inte med miles.:confused:
 

Berrsus

Medlem
Jodå, du har rätt. Förut frågade jag om IATA biljett. Men insåg tillslut att det blev lite för mycket pengar. Framförallt eftersom jag troligtvis nappar på Swiss erbjudandet i C till NRT t/r.

Men eftersom jag har poäng att bli av med kan jag fortfarande göra en avstickare till SIN. När du säger det så mins jag att jag läst i någon annan tråd att det inte går att köpa First för EB-poäng. Men 60.000 poäng för TYO-BKK-SIN t/r i first blir spännande ändå. Hittade lediga platser under precis rätt dagar.
 

Berrsus

Medlem
AHO,

Går det att boka en bonusresa som Open Jaw? Och isf, hur många byten (ej stopovers) får man göra? ;)

Jag måste även få säga tack, jag är väldigt tacksam för all hjälp jag fått! Börjar förstå mig på både KVS och ANA:s hemsida nu, det är bara regelverket kvar att förstå.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Går det att boka en bonusresa som Open Jaw? Och isf, hur många byten (ej stopovers) får man göra? ;)
Ja, man kan boka en bonusresa som Open Jaw.
Max 4 flighter per riktning.

Jag måste även få säga tack, jag är väldigt tacksam för all hjälp jag fått! Börjar förstå mig på både KVS och ANA:s hemsida nu, det är bara regelverket kvar att förstå.
Ingen orsak.
När det gäller Business class award platstillgångar på Singapore Airlines 388, 77W, 345, måste du ringa till ditt FFP och kolla.
Så länge du inte använder miles från Singapore Ailrines KrisFlyer, finns det inga pålitliga online källor om C award på dessa flygplanstyper av Singapore Airlines.
 
Toppen