Senaste nytt

Tips på hotell på Mauritius

Gizmokvack

Medlem
Vänner.

Första resan till Mauritius går av stapeln i slutet av Juni (förhoppningsvis, den har avbokats en gång redan) och jag söker tips på bra hotell.

Vi är två vuxna och två barn (8 och 11år). Läst att restaurangerna kan vara väldigt dyra och för att slippa jakten på kvällsrestaurang tänker vi oss halfboard.
Budgeten tänker vi oss såklart så fint som möjligt så billigt som möjligt men vi har en övre gräns på 25k för en vecka (dvs runt 3500kr/natt), gärna ännu billigare så blir det pengar över till äventyr.

Jag har sett att det finns både Radisson och Sofitel med fina omdömen där folk blivit uppgraderade men då jag är helt statuslös har jag inget att hämta (om det inte går att statusmatcha från SAS eller Nordic Choice där jag är guld).

När jag sökte via jämförelsesidor hittade jag tre kandidater:
The Residence Mauritius
LÄNK Tripadvisor
27018kr - Avbokningsbart, en vecka med half board

Lux Belle Mare Resort & Villas
LÄNK Tripadvisor
Just nu 2415 euro via book early-kampanj (ca 25k, normalt över 31k). Nackdelen är att det bara är full refundable 30dgr innan ankomst, därefter 50% återbetalning.
5 star och half board.

Constance Belle Mare Plage
LÄNK Tripadvisor
Ca 25000kr.

Mest intressant var väl Lux Belle Mare till jag hittade ytterligare en väldigt intressant kandidat när jag kollade genom alla trådar igen här på forumet. Där tipsades det om Long Beach:

Long Beach Mauritius
LÄNK Tripadvisor
2002 euro via officiella hemsidan för half board i juniorrum.
Free cancellation until 1 day arrival.

Får jag en bekräftelse från någon härifrån på forumet som bott på det sistnämnda hotellet och inga ytterligare förslag inkommer känns det som att det blir det?
Ser riktigt trevligt ut och ligger bra till i pris jämfört med mina egna kandidater.
 

Rickard_O

Medlem
Jag har sett att det finns både Radisson och Sofitel med fina omdömen där folk blivit uppgraderade men då jag är helt statuslös har jag inget att hämta (om det inte går att statusmatcha från SAS eller Nordic Choice där jag är guld).
Varför bokar du inte Sofitel då så blir du ju Accor gold bara på den bokningen i princip?
Man behöver väl bara en spend på 2800euro för att hoppa upp dit?
 

Kimmen00

Medlem
Vi bodde på Sugar Beach Resort och på The Ravenala Attitude när vi var där.
Valde all inclusive på båda.
Tyckte Sugar Beach var superbra. Grym mat i a la carte restaurangerna. Gratis snorkelutflykter, gratis trampbåtar. Bra pool etc.
Var ute på delfinsnorkling, fantastisk.
Ravenala var även det bra men inte samma klass som Sugar Beach.
 

Gizmokvack

Medlem
Varför bokar du inte Sofitel då så blir du ju Accor gold bara på den bokningen i princip?
Man behöver väl bara en spend på 2800euro för att hoppa upp dit?
Man blir väl gold först efter utcheckning? Så kommer ändå vara statuslös och inte kunna dra någon nytta av det där nere?

Vi bodde på Sugar Beach Resort och på The Ravenala Attitude när vi var där.
Valde all inclusive på båda.
Tyckte Sugar Beach var superbra. Grym mat i a la carte restaurangerna. Gratis snorkelutflykter, gratis trampbåtar. Bra pool etc.
Var ute på delfinsnorkling, fantastisk.
Ravenala var även det bra men inte samma klass som Sugar Beach.
Kikade på officiella hemsidan och ser att sugar Beach är samma ägare som Long Beach som någon här på forumet rekommenderade.

Sugar kör just nu samma 7-för-5-kampanj som Long Beach (bo 7 nätter, betala för 5 och barn under 12 år bor gratis).
Sugar hamnar ändå på 3234 euro med rabatt för en vecka vilket tyvärr är över budget.
Tack ändå.
 

Kimmen00

Medlem
Man blir väl gold först efter utcheckning? Så kommer ändå vara statuslös och inte kunna dra någon nytta av det där nere?


Kikade på officiella hemsidan och ser att sugar Beach är samma ägare som Long Beach som någon här på forumet rekommenderade.

Sugar kör just nu samma 7-för-5-kampanj som Long Beach (bo 7 nätter, betala för 5 och barn under 12 år bor gratis).
Sugar hamnar ändå på 3234 euro med rabatt för en vecka vilket tyvärr är över budget.
Tack ändå.

Kan tala om att på dessa Resorts är dricka och mat SVINdyra.. Vi hade all inclusive men fick ändå notan.. Det var många tusen kr varje kväll för oss 4a. Det var många engelsmän som hade åkt ner med half board som klagade och ville uppgradera till all inclusive på plats. Och runt dessa hotell finns egentligen inga alternativ att promenera till..
 

Gizmokvack

Medlem
Äntligen har jag bokat! Grejer kom emellan och hotellet föll i glömska.

Ja så är det ju, men slipper bekymret nästa gång att du är statuslös.
För du lär väl åka på flera resor i framtiden?
Statusen lockade men inte tillräckligt i slutändan. 22350kr för en vecka half board, ville jag ha det avbokningsbart kostade det ytterligare 5750kr och landade då på 28100kr tutti. Jag har råd att köpa mig lite uppgraderingar för den extra pengen när jag finner det nödvändigt.

Kan tala om att på dessa Resorts är dricka och mat SVINdyra.. Vi hade all inclusive men fick ändå notan.. Det var många tusen kr varje kväll för oss 4a. Det var många engelsmän som hade åkt ner med half board som klagade och ville uppgradera till all inclusive på plats. Och runt dessa hotell finns egentligen inga alternativ att promenera till..
Uppskattar varningen men även här snålar jag in. 2002 euro för half board en vecka. Önskar jag välja till all inclusive hamnar jag på 3850 euro tutti.

Jag valde alltså Long Beach med half board för 2002 euro (det är avbokningsbart så kan ändra mig om jag så vill).
Jag får väl uppdatera min egna tråd här i juli om vi kommer iväg och återkomma om vi gjorde rätt val för oss eller inte.

Tack för alla tips!
 

Gizmokvack

Medlem
Usch ja. Personalen på macken sa det till oss när vi tankade bilen innan. Det ligger ju precis vid vårt hotell så det är påtagligt nära.
Hon sa också att de lyckades utrymma ca 80 gäster och inga, varken personal eller gäster, kom till skada... Hon sa även en 4-åring från en arabisk familj omkommit i poolen bara för några dagar sedan på samla hotell. Tragiskt för alla inblandade.
 

Johan_A_M

Medlem
Vi bodde på Sugar Beach Resort och på The Ravenala Attitude när vi var där.
Valde all inclusive på båda.
Tyckte Sugar Beach var superbra. Grym mat i a la carte restaurangerna. Gratis snorkelutflykter, gratis trampbåtar. Bra pool etc.
Var ute på delfinsnorkling, fantastisk.
Ravenala var även det bra men inte samma klass som Sugar Beach.
Vi sitter och planerar en resa till Mauritius med och jag föll för storleken och inredningen på rummen på The Ravenala. Det har dock påtagligt lägre betyg än liknande hotell på vissa resesiter så jag har blivit lite nervös. Har läst en del recensioner om brunt vatten vid deras strand, utsikt mot soptipp, dålig mat och helt ointresserad personal. Vad var er känsla [mention]Kimmen00 [/mention]?
 
Toppen