Senaste nytt

Tips på hotell i Shanghai

Fredrik

Medlem
Har du tittat på Hyatts olika alternativ? Grand Hyatt, Hyatt on the Bund, Park Hyatt.

Möjligen är de för dyra för er budget.
 

Lagerman

Medlem
@Mikado Med din beskrivning skulle jag faktiskt föreslå Radisson Blu New world vid People’s square. Är du ute i god tid så kan du få bra priser på olika typer av sviter som inloggad Radisson reward medlem. Hotellet ligger riktigt centralt och är 47 våningar högt.Har också skybar samt roterande restaurang på toppen.
När jag bokar hos dem lägger jag också alltid in kommentaren ”prefer high floor” vilket brukar funka 9 ggr av 10.

Det centrala läget ör också en riktig ”perk” med detta hotell. Du kliver rakt ner på stora shoppinggatan Nanjing road, har nära tIl xin tian di och tunnelestatenr råg knutpunkt
 

Lagerman

Medlem
@Mikado Med din beskrivning skulle jag faktiskt föreslå Radisson Blu New world vid People’s square. Är du ute i god tid så kan du få bra priser på olika typer av sviter som inloggad Radisson reward medlem. Hotellet ligger riktigt centralt och är 47 våningar högt.Har också skybar samt roterande restaurang på toppen.
När jag bokar hos dem lägger jag också alltid in kommentaren ”prefer high floor” vilket brukar funka 9 ggr av 10.

Det centrala läget ör också en riktig ”perk” med detta hotell. Du kliver rakt ner på stora shoppinggatan Nanjing road, har nära tIl xin tian di och tunnelestatenr råg knutpunkt
 

MarDrum

Medlem
Kan rekommendera Shangri-La West, ligger rakt på Jing'an Temple tunnelbanestation, samt är 260m högt. Bodde där i maj och borde gå att hitta för ca2000, plus 800-900 för Club. IMG_20190515_132557.jpg IMG_20190516_191455.jpg

Bild från Club Lounge, och utifrån.
 

Mikado

Medlem
Har du tittat på Hyatts olika alternativ? Grand Hyatt, Hyatt on the Bund, Park Hyatt.

Möjligen är de för dyra för er budget.

@Mikado Med din beskrivning skulle jag faktiskt föreslå Radisson Blu New world vid People’s square. Är du ute i god tid så kan du få bra priser på olika typer av sviter som inloggad Radisson reward medlem. Hotellet ligger riktigt centralt och är 47 våningar högt.Har också skybar samt roterande restaurang på toppen.
När jag bokar hos dem lägger jag också alltid in kommentaren ”prefer high floor” vilket brukar funka 9 ggr av 10.

Det centrala läget ör också en riktig ”perk” med detta hotell. Du kliver rakt ner på stora shoppinggatan Nanjing road, har nära tIl xin tian di och tunnelestatenr råg knutpunkt

Kan rekommendera Shangri-La West, ligger rakt på Jing'an Temple tunnelbanestation, samt är 260m högt. Bodde där i maj och borde gå att hitta för ca2000, plus 800-900 för Club.

Tack för snabba och bra tips! Hyatt-hotellen kollade jag på och det vore ju drömmen, men något över bugdet. Kanske får stretcha hotellbudgeten lite, det blev en billig flygresa... :) Ska kolla Radisson Blu New World och Shangri-la West också! Låter precis som vad vi söker.
 

Glenn E

Medlem
För restauranger och uteliv föredrar jag Jingan området. Det finns en app , Bonapp , där man kan hitta mycket. Smartshanghai är också ett bra ställe för information.
 
Toppen