Senaste nytt

Tips på hotell i Shanghai

JohanA

Medlem
Ska till Shanghai i Maj tillsammans med min 5åriga dotter och de första 2 nätterna bor vi på Disney men vi behöver ett centralt hotell nästföljande dagar. Har preliminär bokat Radisson Blu. Har ni bättre förslag?
Radisson är inte kul alls, inget av dem. Vad är er budget och syfte med vistelsen?
 

Zniper

Medlem
Radisson är inte kul alls, inget av dem. Vad är er budget och syfte med vistelsen?

Behöver ett hotell för 4 nätter. Fokus på vistelsen i Shanghai är upplevelser för dottern bl.a undervattensakvarium. Hotellet är ju inte det viktigaste men en schysst pool ifall vädret är sämre eller vi bara vill ta igen oss lite är inte fel. Max 2000kr/natt ca
 

Johan Hbg

Medlem
Generellt verkar det väldigt svårt att hitta hotell i Shanghai (gäller också Peking) när man söker på två vuxna och två barn, 5 och 8 år gamla. När man sen ser på rummen så är där ofta plats tycker jag. Någon som har lite tips hur man gör som familj, bokar för ett barn och bara dyker upp med ett till och "smyger" upp på rummet?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johan Hbg

Medlem
För Hilton har jag vid flera tillfällen bara bokat för 2 vuxna och ett barn och har sedan vid ankomst meddelat att vi blir 4.
Kanonbra att veta att det går att lösa så smidigt. Är det "bara" på hilton detta går, eller någon som löst det på liknande sätt på andra hotell? Tänker också på Peking och i Japan?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

samsung

Medlem
Uten å lese hele tråden og alle behov så er mine favoritter Grand Hyatt og Park Hyatt. Spesielt GH, med en veldig kul lounge. Hadde min første DSU der for en del år siden.
 

JohanA

Medlem
Uten å lese hele tråden og alle behov så er mine favoritter Grand Hyatt og Park Hyatt. Spesielt GH, med en veldig kul lounge. Hadde min første DSU der for en del år siden.
Är det inte så att Grand Hyatt börjar bli lite slitet nu? Håller verkligen inredning femstjärnig klass fortfarande, eller har de renoverat? Det var ju ändå mer än 10 år sedan det invigdes. Många fisar i sängarna där genom åren om man säger så...
För övrigt, vad är en DSU?
 

samsung

Medlem
Diamond suite upgrade. Som nevnt noen år siden jeg var der så vet ikke i dag. Men vi hadde en fin suite med topp utsikt, og en trapp ned til en meget bra lounge. Var der under Expo.
 

JohanA

Medlem
Diamond suite upgrade. Som nevnt noen år siden jeg var der så vet ikke i dag. Men vi hadde en fin suite med topp utsikt, og en trapp ned til en meget bra lounge. Var der under Expo.
Ok! Expo var dock sex år sedan.
Problemet med många femstjärniga hotell är att inredningen snabbt blir trött då hotellrum per definition får stå ut med lite slit och släng.
 

staff

Medlem
Håller verkligen inredning femstjärnig klass fortfarande, eller har de renoverat?
Rummen pa Grand Hyatt renoverades 2014 -- dock mer av en light refurb da detaljer som fondvaggar etc. ser ut att vara samma som tidigare. Har forvisso into bott pa GH Shanghai sedan hosten 2006, men besokte hotellet 2014 och de publika ytorna haller hog klass, precis som pa Hyatt on the Bund. Park Hyatt ar forstas en niva over vilket reflekteras i priset.

Bodde for ovrigt pa Hilton Shanghai en natt i forra veckan och sedan pa Andaz Xintiandi i 3 natter. Nar det galler Hilton sa kan vi verkligen snacka om ett hotell om ar overdue for en renovering. Herregud vilka trotta rum! Dock mycket god service overlag, och bra mat i loungen inkl. en Peking Duck station vilket sa klart uppskattades.

Andaz Xintiandi kan jag rekommendera varmt. Mycket trevligt och ultramodernt hotell med superb service. Ingen lounge men val cocktail hour for Diamonds i hotellets snygga lobby pa kvallarna. Inte jattebilligt men anvand koden HYVISA for 'stay 3 pay for 2 nights' vilket tar ner raten till under 1k RMB om man betalar med Visa Plat/Infinite.
 
Toppen