Senaste nytt

TIps på hotell i Seoul - Hilton eller Westin?

Sakoz

Medlem
Hej allesammans!

Åker om några veckor till Seoul och funderade först att boka något av de 2 Hilton Hotell som finns eftersom jag är HHonors Diamond. Men jag blir lite tveksam när jag läser diverse recensioner. Sneglar just nu på The Westin Chosun i stället.

Alla tips och åsikter mottages tacksamt. :) Det är mitt första besök i Syd Korea.

Har även SPG Gold.
 

sungtae

Medlem
Vad har du tänkt göra? Affärsdistriktet ligger i Gangnam söder om floden och Centrum ligger norr om. Westin ligger i Myeongdong mitt i stan.
De lokala lyxhotellen är Shilla och Lotte, men de kostar $$$ och tror inte de är kopplade till andra världskedjor. Sedan finns ett Sofitel i östra delen, norr om floden.
I Gangnam och där omkring finns de flesta stora kedjorna tror jag.
 

Dr. Miles

Expert
Som sungtae redan skrev, jag rekommenderar hotell i Gangnam område. Där hotellen tenderar att ha större rum än i Myongdong område.
 

Sakoz

Medlem
Vad har du tänkt göra? Affärsdistriktet ligger i Gangnam söder om floden och Centrum ligger norr om. Westin ligger i Myeongdong mitt i stan.
De lokala lyxhotellen är Shilla och Lotte, men de kostar $$$ och tror inte de är kopplade till andra världskedjor. Sedan finns ett Sofitel i östra delen, norr om floden.
I Gangnam och där omkring finns de flesta stora kedjorna tror jag.

Tack sungtae och AHO!

Jag har ett möte som torde ta 6 timmar med en affärsbekant i IT branschen han är inflyttad från Singapore själv sedan 3 månader tillbaka, men jag vet i nuläget inte var vi ska träffas eller var dom har sitt kontor.
Efter mötet har jag 5 dagar för "hopp och lek" så eventuella sightseeing förslag mottages gärna. ;)
 

sungtae

Medlem
Beror också på vad du är intresserad av.
Några förslag:
Namsan Tower, utsiktstorn, Myeongdong
Myeongdong i sig kan vara intressant med myllret av koreaner.
Korean War Memorial, Samgakji - Museum Inte bara Koreakriget utan hela Koreas krigshistoria.
Namdaemun och Dogdaemun Market, Stora markander som säljer allt mellan himmel och jord.
Insadong - Turistfälla men kan vara trevligt iaf. Seouls Västerlånggatan
Gyeongbukgong Palace - Historiska palatset.
Yongsan electric market - Bara elekronikprylar, dock inte så uppdaterat om du vill ha det allra nyaste.
Kyobo Bookstore - Stor Bokhandel.
Väljer du gangnam så finns det gigantiska köpcentrummet COEX.
I matväg så rekommenderar jag korean BBQ, gärna på nåt mindre hak med grillning vid bordet.
Förutom det kan man gärna sätta sig på en pub och dricka öl och soju (koreansk brännvin på sötpotatis eller ris) en kväll och sedan gå och sjunga karaoke (noraebang på koreanska).

Är du ambitiös så går det även att ta snabbtåget till Pusan (3-4h) eller inrikesflyg till Jeju Island (1h).
 
Toppen