Tips på hotell i närheten av Kastrup?

Diskussion i 'Hotell' startad av Big Birger, 15 Februari 2021.

1. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Planet till Los Angeles går 09.30 från Köpenhamn, så jag funderar på att boka en övernattning vid Kastrup för att slippa fakirflyg från Arlanda. Och minska risken för strul med anslutningsflyg, eftersom resan är nästa vinter.

Någon som har tips på bra ställe att övernatta?

Med "bra" menar jag ett ställe som är billigt, rent och med smidig förbindelse till flygplatsen. Behöver inte vara någon lyx, och det blir frukost i SAS-loungen på flygplatsen.

2. E.K

E.K Medlem

Om man skall ha något som är billigt så får du allt börja titta på Malmö.
    Finns ett gäng alldeles vid Centralstationen och bra kommunikationer till Kastrup med tåg och buss.

3. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Radisson vid flygplatsen. Enkelt med tunnelbanan dit, en eller två hållplatser om jag minns rätt. Enklare än att strula från Malmö.

Big Birger gillar detta.
  4. John Rambo

John Rambo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Scandic Malmö Triangeln - 100m från triangelstationen, alt. Quality view - Malmö Hyllie, vid hylliestation. Därifrån tar det 13 min med tåg till Kastrup (tåget stannar på Kastrup) Billigare och smidigare än danska varianter imo. Tågen går var 20e minut.

Gus och Big Birger gillar detta.
  5. Big Birger

Big Birger Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ungefär vad kostar dessa tåg-alternativ? Är tåget över bron pålitligt när det är vinter? Vore ju lite snopet att åka dagen innan, för att fastna pga att tåget inte går. :eek:

6. John Rambo

John Rambo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tågen över bron är väldigt pålitliga. Är det total jävla storm så kan de ställas in, men det är ovanligt (händer ca 3-4ggr/år eller snitt-tid på total avstängning av 6h/år)
    120kr

Big Birger gillar detta.
  7. MrRob

MrRob Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hotel near Kastrup | Go Hotel Copenhagen

Helt och rent, rätt modernt men ingen lyx. Brukar gå att få dubbelrum för runt 500:-. Gillar man en promenad så tar det en halvtimme till flygplatsen. Annars finns det tågstation (Tårnby) 200 meter från hotellet eller så tar du en taxi för 100 DKK.

8. mha321

mha321 Medlem

Syftar du möjligen på Park Inn (vid femøre metro station). Håller isåfall helt med - brukar ha vettiga priser, metron är pålitlig och billig.

Däremot finns det inte mycket in området, men för en natt om man käkar på hotellet (eller tar metron in till byn såklart).

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har faktiskt blivit bättre men väldigt pålitliga är nog att ta i en gnutta (Mvh, Pendlaren).

Kris och Ricci gillar detta.
  10. trekker

trekker Medlem

Om resan är nästa vinter skulle jag inte kolla på hotell nu, hotellen runt Kastrup byter ju kedja allt som oftast.

Big Birger gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!