Senaste nytt

Tips på hotell i Koh Chang, Thailand - familj med 2 barn på 2 och 5 år.

Tockstew

Medlem
Hej!

Någon som sitter på lite bra info om hotell på Koh Chang, Thailand. Familj med 2 barn på 2 och 5 år.

Öven Koh Kood söder om Koh Chang är intressant!

Tack på förhand!

Tock
 
  • Gilla
Reactions: Gus

flapps

Medlem
Vi var på Koh Chang nu i januari och då bodde vi¨på The Dewa och är jag inte helt ute och seglar så ligger Amari Emerald precis sidan om.
Bra strand för era barn för det är ganska lång grunt och inga förrädiska strömmar.. Bra strandrestauranger och framförallt billigare än Phuket ;)

Welcome to The Dewa Koh Chang Official Website

/flapps
 

segra

Medlem
Bror kom hem idag och jag vill inte skriva här om vad han tyckte om ön..... jo lite kan jag väl skriva. Enl. honom så var det det skitigaste & mest o fräscha stället han varit på och då menar han inte bara hotellet utan allt. Paret de åkte med har varit på ön ett flertal ggr och även de tyckte att det var förändrat. De pratade med många som var där och åsikterna verkade vara samstämmiga. De bodde på Koh Chang Kacha Resort & Spa, White Sand Beach.
 

Malu

Medlem
Lite OT kanske, men vill man ha ett alternativ så är min favorit-ö, som ligger relativt nära Bangkok, Koh Samet (stavas även Koh Samed). Särskilt då Ao Phrao-stranden på västra sidan, med tre hotell i olika prisklasser. På östra sidan är det betydligt mer "intensivt" om säger så.
 
Toppen