Senaste nytt

Tips på hotell, Curacao

Marcus_R

Medlem
Då jag fick strålande hjälp inför valet av hotell på Aruba, (http://www.businessclass.se/forum/rezidor-hotels-club-carlson/14314-radisson-aruba-resort.html) väljer jag nu att ställa samma fråga om Curacao.

5 nätter skall spenderas, precis som på Aruba. Och nu är frågan vad vi skall välja.

Initialt funderade jag på Santa Barbara Beach & Golf Resort, men då man är medveten resenär (nåja :rolleyes: ) slog tanken mig att Hilton Curacao är ett bättre alternativ för att skrapa ihop lite poäng. Dock är det väldigt skiftande recensioner.

Någon här som har egen erfarenhet, eller tips rentav?
 

nota bene

Medlem
Vad vill du ha ut av boendet?

Jag har precis varit där i två veckor, men p.g.a. nyår etc. kostade alla 4-5-stjärniga hotell (t.ex. Hilton, Marriott etc.) 3-600 USD per natt, vilket jag inte tyckte var prisvärt när man får ett rent och fräscht rum på B&B för typ 60-80 USD per natt (även om hyrbil är ett måste, men det vill man nog ha även om man bor på de större hotellen om man inte enbart vill ligga på hotellets strand).

Senator m.fl. har skrivit en del om Hilton/Marriott i sin tråd från Augusti.
 

Marcus_R

Medlem
Vad vill du ha ut av boendet?

Jag har precis varit där i två veckor, men p.g.a. nyår etc. kostade alla 4-5-stjärniga hotell (t.ex. Hilton, Marriott etc.) 3-600 USD per natt, vilket jag inte tyckte var prisvärt när man får ett rent och fräscht rum på B&B för typ 60-80 USD per natt (även om hyrbil är ett måste, men det vill man nog ha även om man bor på de större hotellen om man inte enbart vill ligga på hotellets strand).

Senator m.fl. har skrivit en del om Hilton/Marriott i sin tråd från Augusti.

Du har så rätt. Fick för mig att jag gjort en sökning, men tydligen inte...

http://www.businessclass.se/forum/reserapporter/11682-nagra-resor-mot-silver-guld-26.html#post180216

Det är del 2 av en Bröllopsresa, så lite smålyxigt får det gärna vara. Skall läsa igenom Senators tråd nu, verkar finnas mycket intressant där :)
 
Toppen