Tips på hotel i Tulum

Diskussion i 'Hotell' startad av BjörnHed, 11 Augusti 2018.

Tags:
  1. BjörnHed

BjörnHed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skal fira flickvännens födelsedag i Tulum och behöver tips på ett hotel/resort på stranden.
    Tack på förhand.
    • I vilken stad och i vilket land?: Tulum, Mexico
    • Har du extrakrav på hotellets läge?: På stranden.
    • Budget per rum per natt (inkl. skatter & avgifter)?: 200-400 USD
    • Hur många rum behöver du?: 1
    • Antal personer per rum?: 2
    • Reser du med barn?: Nej
    • När och hur många nätter?: mellan 29 Nov - 2 Dec 2018 (3 nätter)
    • Affärsresa eller nöjesresa?: Semester
    • Minsta hotellklass (1 - 5 stjärnigt hotell)?: 4 stjärnigt
    • Önskemål om specifik hotellkedja?: Nej
    • Andra önskemål?: Pool

JohanGE och Gus gillar detta.
  2. Myllys35

Myllys35 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på denna fråga :)

Gus gillar detta.
  3. BjörnHed

BjörnHed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade efter en del efterforskning The Beach Tulum. 702 dollar natten så det blev över budget men det ser riktigt fint ut. Rummet har egen trakteras med jacuzzi. Får återkomma med en rapport.

The Beach Tulum Hotel

Last edited: 21 Augusti 2018
    Gus, Juancarlos, Non-stop och 1 annan gillar detta.
  4. JohanGE

JohanGE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska själv dit nästa år, och har hunnit spana in dessa strandhotell/bungalows (varför pool kanske ej finns) framförallt:
    1) Be Tulum
    2) Ahau Tulum
    3) Nomade

Såg nu att du redan bokat...o_O

5. BjörnHed

BjörnHed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De är nog fina alla de förslagen. Det här är vad jag har kunnat läsa mig till. Sen hur de är i verkligheten är en annan sak :)

1) Be Tulum är ett väldigt bra val där även vissa rum har en privat liten pool. Det är dock dyrare på mina datum än The Beach. 4,5 stjärnor.

2) Ahua Tulum lågt pris, 3,5 stjärnor, höga gästbetyg men ingen pool.

3) Nomade Medelhögt pris, 3,5 stjärnor, höga gästbetyg men ingen pool .

6. JohanGE

JohanGE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt rätt. Missade att du specificerade 4****. Kollade in The Beach för egen del också, men det var fullbokat den perioden vi åker. Såg väldigt inbjudande ut dock :) Själv tycker jag att Ahua är ganska högt prissatt, men det är självklart relativt. Har du varit i Tulum tidigare? Dela gärna med dig av resan när du är hemkommen :)

7. BjörnHed

BjörnHed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    J
    Jag bokade The Beach på deras hemsida, på alla bokningssidor stod det som fullt de datumen. De har en ganska kass avbokningspolicy där man måste betala en dag i deposition.
    Håller med dig det är sjukt höga priser i Tulum med tanke på de halmhyddor man får :)
    Jag var i Paya Del Carmen för några år sen och då var vi i Tulum över dagen. Ett fantastikst ställe men jag har aldrig bott på hotel där.
    Absolut det ska jag göra. Vi reser via Mexico City förhoppingsvis med Lufthansa First.

kedja och JohanGE gillar detta.
  8. JohanGE

JohanGE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har också kollat på Playa del Carmen, men vi vill åt något mer avslappnat (och min fru vill utöva yoga...) och då känns Tulum helt rätt. Förutom priserna d.v.s. Är det en Award-resa? Vi kör en 2-4-1 via Frankfurt och Toronto på utvägen, och via Washington på hemvägen. Men även jag hoppas på en First med Lufthansa på någon av dem. Vem flyger ni med mellan Mexico City och Cancun?

9. BjörnHed

BjörnHed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Playa del Carmen var en grabbresa och då var utelivet perfekt. Nu är det andra tider med flickvän så då passar lugnet i Tulum bättre.
    Ja det är en awardresa. Det är inte så lätt att hitta bra förbindelser direkt till Cancun på Award.
    Vi flyger:
    ARN-FRA SAS Plus
    FRA-MEX Lufthansa C
    MEX-ORD UA C
    ORD-ARN SAS C
    Planen är att försöka boka om till Lufthansa F på båda sträckorna om det blir möjligt.
    MEX-CUN har jag inte bokat än men det blir ett direktflyg på separat biljett AeroMexico, Interjet eller liknande. De är billiga och går ofta.
    Flyger ni direkt till Cancun?

10. JohanGE

JohanGE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, jag vet inte hur många timmar jag lade ner för att hitta vår slinga (som jag inte är 100% nöjd med).
    Vi flyger:
    CPH-FRA Lufthansa Business
    FRA-YYZ Air Canada Business
    YYZ-CUN Air Canada (rouge) Business/Premium
    CUN-IAD United Economy
    IAD-CPH SAS Business

Den är ju helt OK då jag kommer hela vägen till slutdestination. Men skulle hemskt gärna få till något bättre på CUN-IAD (förhoppningsvis en Business). Annars är min förhoppning att få till Lufthansa Cityline i Business från FRA-CUN, och kanske slinga om hemresan till någon First med Lufthansa. Får se vad som blir tillgängligt. Har du bra tips?

BjörnHed gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!