Senaste nytt

Tips på hotel / airbnb i Beijing.

Axxo

Medlem
Hej,

Jag söker tips på bra områden i Beijing för hotel eller airbnb. Jag ska dit den 29 oktober till den 4 november med några kompisar. Bor gärna i ett finare område. Jag har hittat en lägenhet i Chongwenmen men vet inte om det är ett bra område?

Någon som har något förslag?
 

Thornado

Medlem
Det beror lite på vad du menar med finare område. Om det du är ute efter är ett område med lyxhotell, moderna byggnader, och highend-butiker, så borde du kanske bo i GuoMao eller Wangfujing istället.

Under de senaste fem åren så har jag nog tillbringat totalt drygt ett halvår i Beijing, och har hela den tiden bott i just Chongwenmen som du redan har kollat på, och jag trivs väldigt bra där. Området utsöndrar inte någon direkt lyxkänsla, men det har allt man behöver. Ett flertal stora varuhus/köpcentrum, nära till tunnelbana med bra anslutningar (både linje 2 och linje 5), promenadavstånd till Himmelska Fridens Torg och förbjudna staden.
 

Axxo

Medlem
Tack för svar! Menade egentligen ett bra och säkert område. Har google lite mer om Chongwenmen och det ser bra ut :) Har du några bra tips på saker att göra i Chongwenmen eller äta?
 
Toppen