Senaste nytt

Tips på dagsutflykter från New York

flum

Medlem
Efter att ha surfat runt lite känner jag mig nog mest sugen på en tur till Boston. Jag har lite svårt att avgöra om det är bäst att ta tåg, flyg eller buss. Buss är billigt, finns många avgångar och man kanske får se en hel del av landskapet. Tåg kanske är enklast men är dyrt. Flyg verkar vara snabbast på papperet, men bara att ta sig till/från Manhattan till någon av flygplatserna gör kanske att man totalt sett drar en nitlott.

Annars funderar jag på en rundtur på long island, men har inte hittat någon som verkar bra än. De jag hittat inkluderar några timmar på en outlet och verkar inte ha fått särskilt bra betyg.
Om du vill shoppa är annars Outleten i Riverhead väldigt bra. Hyra bil? Lite shopping, Montauk pt, samt beachhäng?
 

Erik M

Medlem
Lånar tråden för närliggande fråga:

Jag planerar en långhelg i NY-trakten med fokus på avkoppling, mat och välbefinnande. Kanske bara åker in till stan nån kortare sväng.
Nån som har tips på nåt område att kolla in? Nån som kan rekommendera ett prisvärt lite mer lantligt boende? Gärna i nån hotellkedja.

Edit: vi åker tidigt i april
 
Toppen