Senaste nytt

Tips på business class biljetter Köpenhamn-Hong Kong

Dr. Miles

Expert
wow, fina tips!
tack sa mkt
ska ta mig o lasa lite artiklar.
Sokte nyligen pa mrjet.se som nagon rekommenderade.
sokte CPH - PEK med Hainan airlines for 6 418 SEK per vuxen BUSINESS class, 24apr - 5maj tr
Kan detta stamma? gick in pa Hainans hemsida o priset lag pa 2500euroes per biljett
Det star economy fran cph till berlin, sedan business fran berlin till peking.
Om det stammer, nagon som vet hur deras business class fungerar? e det lounger och ligg saten eller e det vanliga stolar som economy som dem kallar for business?
Far ta mig och kopa en t/r till hongkong da ocksa eftersom min slutdestination ar HKG!
Tack igen

Jag har inte tiilgång till datorn just nu, men jag misstänker att det är feltolkning av bokningsklass.

T ex om bokningsklass är Z klass i ekonomiklass, misstolkar många online bokningssidor som Business class.
F ö Hainan Airlines klassas som 5 stars airlines på Skytrax, men ingen här på BusinessClass.se tror på denna kvalificering.
 

Singapore

Medlem
Nej, det priset stämmer knappast, låter som du missat och valt economy class. Vad menar du med "är det bara economy bokning hos sas.ser som gäller?"
 
Nej, det priset stämmer knappast, låter som du missat och valt economy class. Vad menar du med "är det bara economy bokning hos sas.ser som gäller?"

Jag menar OT sammarbetar ju med sas. Om jag bokar economy med sas sa finns det chans att jag blir upgraderad till business mot en billing peng? om jag bokar via nan sokmotor och flyger med nan staralliance bolag sa gar det inte att anvanda OT?
 
Jag har inte tiilgång till datorn just nu, men jag misstänker att det är feltolkning av bokningsklass.

T ex om bokningsklass är Z klass i ekonomiklass, misstolkar många online bokningssidor som Business class.
F ö Hainan Airlines klassas som 5 stars airlines på Skytrax, men ingen här på BusinessClass.se tror på denna kvalificering.

exakt 23apr till 4maj ligger priset pa under 7000 per pers
dem andra datumen ligger priset pa over 15,000kr kan det stamma att det ar businessclass?

Avresa
må 23 apr
Total tid: 12h 50min
Avgår
15.30
Köpenhamn , Danmark
Kastrup (CPH)
Stopp 1
16.30
Berlin , Tyskland
Tegel Airport (TXL)

Byt flygbolag. Tid mellan flyg: 3h 0min
Air Berlin 8951

Economy class
Boeing 737

357 km
1h 0min

Avgår
19.30
Berlin , Tyskland
Tegel Airport (TXL)
Anländer
10.20
Beijing , Kina
Capital Airport int`l (PEK) (PEK)
Hainan Airlines 490

Business class
Airbus A330

7 360 km
8h 50min
 

Singapore

Medlem
Jag menar OT sammarbetar ju med sas. Om jag bokar economy med sas sa finns det chans att jag blir upgraderad till business mot en billing peng? om jag bokar via nan sokmotor och flyger med nan staralliance bolag sa gar det inte att anvanda OT?

Mig veterligen spelar det inte någon som helst roll hos vilken resebyrå som du inhandlar biljetten. Mig veterligen är det även flygbolagen som t.ex SAS som har individuella avtal med OT och inte allianserna som t.ex Star Alliance. Är dock osäker om man måste ha en specifik biljettyp för att kunna uppgradera den.
 

Singapore

Medlem
Vafan det verkar ju stämma. Är ju onekligen ett riktigt bra pris. Är ju bara att gratulera om man får det för ett sådant fyndpris. Den finns även på ITA. Kan ju säga det att du bör vara glad om du än hittar någon annan business class biljett för dubbla den kostnaden. Men som AHO säger så kanske det är en feltolkning av bokningsklassen.


Ja, man får annars tillgång till lounge och stolarna i deras 330 Business Class kan du hitta här ---> http://thepointsguy.com/wp-content/uploads/2012/01/photo10.jpg

Någon som vet bokningsklasserna för Hainan Airlines Business Class?
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Ca 17000 SEK t.o.r. med Cathay Pacific/British Airways - visserligen inte tillgång till SAS-lounger, men andra högklassiga lounger istälelt.

Att det är en BA operated flight gör priset ännu bättre. Från GOT/ARN-HKG brukar priserna ligga runt 20 000 kr till HKG vid kampanjer. DEssutom drar du in 360 TP på resan vilket gör att du kvalificerar dig till Bronze hos BA och inte har så lång kvar till Siilver. Både på LHR och HKG får du tillgång till högklassiga lounger.
 
Vafan det verkar ju stämma. Är ju onekligen ett riktigt bra pris. Är ju bara att gratulera om man får det för ett sådant fyndpris. Den finns även på ITA. Kan ju säga det att du bör vara glad om du än hittar någon annan business class biljett för dubbla den kostnaden. Men som AHO säger så kanske det är en feltolkning av bokningsklassen.


Ja, man får annars tillgång till lounge och stolarna i deras 330 Business Class kan du hitta här ---> http://thepointsguy.com/wp-content/uploads/2012/01/photo10.jpg

Någon som vet bokningsklasserna för Hainan Airlines Business Class?

Ar det bara o boka eller maste man ringa till mrjet o dubbelkolla sa det stammer?
star ju trots allt businessclass
 
Toppen