Tips på bra restauranger i New York

Diskussion i 'Restauranger' startad av WCFCP, 1 December 2011.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Jag föredrar Luger. Sara Beths CPS har grym Cobb Salad! Bredvid Mickey Mantles Sports bar.

2. WCFCP

WCFCP Medlem

Hur ligger denna restaurang prismässigt? Dyrare än Luger eller ungefär i samma klass? Annars såg det ju trevligt ut också, och det kan ju vara skönt att den ligger på Manhattan och inte i Brooklyn heller.

Ingen som provat någon av Michelinrestaurangerna? (Främst två och tre-stjärniga) :)

3. Om jag minns rätt kostar Chateaubriand $65 för två. Med dagens dollar så är det inte dumt.

4. WCFCP

WCFCP Medlem

Nej det är ju helt klart godkänt. Inga fler tips som du vill dela med dig av? :)

5. Jag har en förmåga att hamna på typiskt amerikanska restauranger som inte alltid är toppklass men som är "NYC". En Grilled Reuben på morgonen är inte fel ;)

6. rlager

rlager Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan varmt rekommendera Per Se som ligger i Time Warner Center vid Columbus Circle. Svårt att få bord men värt besväret. Per Se anses allmänt vara en av världens fem bästa restauranger. 3 Michelin stjärnor. Passa er bara för att ge somellieren fira händer. Det blir dyrt :)

Min favorit är annars Gotham Bar & Grill som är lite mer humant prissatt. En Michelin stjärna.

En bra italienare som är inne just nu är Scarpetta. Underbar tryffelpasta.

Asia de Cuba är en riktigt bra fusionrestaurang. En Michelin stjärna.

Åker i mars så jag tar gärna emot lite bra tips när du är åter från resan.

7. rlager

rlager Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr måste jag säga att jag inte var så imponerad av Peter Luger. Jag hade hört enormt mycket bra om restaurangen och visst var det bra kött men inte bättre än på många betydligt mer humant prissatt steakhouses i N.Y. Kanske hade vi otur. Kul miljö dock och rätt intressanta kvarter att titta runt i.

8. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Ingen restaurang men bra mellanmål eller frukost: Katz Deli på Houston

Bilderna är inte mina, men snart kommer mina egna med.

katz_sandwich.jpg
    katz_sandwich2.jpg

Last edited: 5 December 2011
  9. WCFCP

WCFCP Medlem

Självklart kan jag dela med av dessa sen. Lutar helt klart åt att prova Scarpetta! Gillar italiensk mat och det såg ut som en riktigt bra restaurang det där.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!