Senaste nytt

Tips på bra reseladdare?

Aviator

Medlem
Hej alla BC:are!

I och med alla telefoner, paddor, svarta bär etc - börjar det bli en hel del skrot man måste bära runt på numera, och ofta är antalet eluttag på hotellrummen ganska begränsade. Jag är helt enkelt trött på att bära med mig 4 USB-laddare.
Jag har sett en del smarta laddare för amerikanska uttag (t.ex. denna Amazon.com: Skiva PowerFlow QuadFire (4 Amps / 20Watt / Fastest Speed) Four Port USB Wall/Travel/AC Rapid Charger for iPhone 5 4 4s 3, iPad 3 2 1, iPod, Samsung Galaxy Tab, Android Smartphones and Other USB Devices (Universal Compatibility): Kindle S ) som har nog med kraft för att kunna ladda en ipad & tre telefoner samtidigt. Någon som vet någon motsvarighet fast för europeisk plugg?
 

vicce

Medlem
Den där såg smart ut. En sådan hade varit perfekt, fast gärna då med europeisk (svensk) kontakt.
 

In_Sweden

Medlem
Vad du kan göra är att skaffa en USB Hubb med separat strömförsörjning. Då bör du kunna ladda allt du önskar, med endast ett eluttag och inte allt för många sladdar.
Exempelvis en sån här
Sedan bara ansluta önskvärda USB Sladdar. Vet inte riktigt hur mycket kraft den ger och om det är tillräckligt, kan vara värt att kolla upp.
 

Aviator

Medlem
Hej! Alla produkter som ni har länkat till är bra i både form och funktion, men de är tyvärr för svaga - minst 4-5A krävs för att kunna ladda flera saker inom rimlig tid..Någon som vet någon annan? Jag har inte lyckats hitta någon..
 

erhel

Medlem
Även jag har varit på jakt efter en sådan här produkt ganska länge, men har inte hittat något. Då har jag ändå jobbat i branschen och pratat med inköpsavdelningen. De signalerade att de hade hittat produkter som skulle passa in, men att Elsäkerhetsverket haft synpunkter på alla sådana som haft mer kraft än 2A. Kanske är det hos myndigheten som skon klämmer.
 
Toppen