Senaste nytt

Tips på bra hotell i Oslo?

Agö

Medlem
Inga problem.. Glömde denna : Annen etage | Annen etage Riktigt riktigt bra.. Bordbeställning är också ett måste ;)
Är det några andra matupplevelser du undrar över så dra ett pm till mig så får du lite fler tips, kanske inga fine dining men det vimlar faktiskt av små guldkorn utanför Oslo city.. typ Grunerløkka, Sagene :)

/flapps

Vad hände egentligen med Oscarsgate? Trodde att den skulle nå högre höjder vid mitt besök 2011. Nu stängd.

Oslo: Oscarsgate | Solens mat
 

Cornelius

Medlem
Gillar man kinesisk mat ala` szechuan inbakad i fine dining så slår jag ett slag för Dinner Detta är inget mjek med massa klabb som inte har på tallriken att göra.. Hög standard och boka bord är ett måste..

Ja, Dinner är en av få både goda och prisvärda restauranger i Oslo. Inte direkt jätte-'fine dining' kanske, men ganska hög klass och inte höga priser, iaf inte om man räknar i Oslo-priser.

Ett annat spännande ställe är nyöppnade Fauna FAUNA | mail@restaurantfauna.no | (+47) 416 74 543 , dock har jag ingen personlig erfarenhet av denna. Men är från gänget bakom Restaurant Oscarsgate, och den var riktigt bra.
 
Toppen