Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

Magnus_K

Medlem
johhenrik,

På min första resa 1999 fanns inte ngt alls om du tar i höjd med Emirates towers och uttåt mot marinan.
Där var bara öken och sedan under tidigt 2000 tal så kom Le Royal Meridien på plats men då låg det ensamt ute i öknen vid vattnet :)
Lägenheter har det funnit en del av och dom jag testat är Hilton, Dubai Harbour Hotel (nuvarande Mariott Dubai Marina), Grosvenor House och Al Fattan Towers som numer är Oasis Beach Towers.

Nu blev jag taggad på ny tripp dit :) och såg att Senator skrev om Austrian's priser så blir nog en bokning :)
 

mrphille

Medlem
Bodde på Le Meridien/Westin Mina Seyahi och stortrivdes. Eftersom LM och Westin slagit ihop/delar strand och poolområde är detta område enormt stort. Stort plus för loungen högst upp på LM. Fantastiska cocktails och småplock på kvällen med fantastisk vacker utsikt mot palmen och Burj al Arab.
 

Magnus_K

Medlem
mrphille,
På Westin finns flertal bra resturanger två som jag brukar rekommendera är Bussola (italienskt och Pizza på ovanvåningen) och sedan har du Hunters, steakhouse med väldigt bra kvalité.
Bussola fine dining del är riktigt nice och man måste sitta ute på terassen, dock ska det bokas innan annars är det oftast kört.
 

mrphille

Medlem
Magnus_K
Jag håller med, Bussola var riktigt bra. Satt utomhus för att riktigt insupa alla intryck. Trots att vi satte oss vi 21:00 var det varmt, galet varmt. Resulterade i att ljusa byxor plötsligt var mörka byxor. Även den japanska restauragen, minns inte va den heter, inne på Le Meridien var riktigt bra!
 

Mr.T

Medlem
Intressant. Något du kan rekommendera som ngt fantastiskt?

Det var en väldigt cool upplevelse, men jag vet inte om jag skulle göra om det. Resorten ligger ungefär 1.5 timmar från Dubai mitt ute i öknen. Rummen är fantastiska, vi hade två stycken med pool och de var definitivt det bästa med resorten. Dock så var servicen sådär. En del av personalen var riktigt trevliga och "serviceminded" medan en del sket fullständigt i allt vad service heter. Det fanns två stycken riktigt restauranger som serverade frukost, lunch och middag. Sedan fanns det en bar som låg på toppen av en byggnad, som var mysig att sitta vid på kvällen. Maten var bra, men inget speciellt och servicen var bra men väldigt långsam, tog nästan en timme för att få en varmrätt.
Så om man aldrig har bott i öknen förut skulle jag absolut rekommendera det, men det är inget fantastiskt eller spektakulärt för det priset.
 

johhenrik

Medlem
Smått OT: Jag har hört att Banyan Tree i Shanghai är riktigt riktigt bra. En polare bodde där o hade en liten pool i rummet. Såg hur fräckt ut som helst faktiskt. :)
 

jerixon

Medlem
Söker lite på hotell för Dubai i höst, men verkar som det ej finns pool på hotellet?
Stämmer det?
De visar inga bilder på hemsidan och har det ej med i beskrivningen vad jag kan se.

Radisson Blu Deira Creek är helt ok och brukar ha bra priser.

Har även bott på Park Hyatt, Grand Hyatt och Shangli-La. Alla mycket bra.
 
Toppen