Tips på bra hotell i Dubai

Diskussion i 'Hotell' startad av Christian Hallqvist, 22 Februari 2012.

1. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nya Conrad ligger väldigt nära Jumeirah Emirates Towers. Taxi är billigt och bra.

2. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har även jag recenserat Hilton Dubai Creek och Hilton Ras Al Khaimah.
    Kul att du var nöjd med maten i RAK. Vi kanske hade oflyt men totalt tre måltider var helt klart inte bra när vi åt och detta drog ner min generella uppfattning antar jag. Vi testade å andra sidan inte Pura Vida som var ditt hetaste tips.

4. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, buffén var lite tråkig och den italienska vågade vi inte prova utan hade nog tur med de andra restaurangerna. Enligt kyparen var Pura Vida den näst bästa restaurangen i RAK enligt någon ranking och jag kan faktiskt tro honom. Pratade endel med den brasilianska kocken som jobbade där och han tog mat på allvar.

Vi måste ha åkt om varandra ganska precis kl vi båda var där i november.

5. johisco

johisco Medlem

Efter bök och stök så blev det Kempinski Mall of the Emirates 3 nätter och sen byte till Sofitel Jumeirah Beach 4 nätter. Men man får hoppas att det går att sova på Sofitel trots bygget...

6. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så länge du har tänkt sova nattetid ska det nog inte vara några problem. Vi bodde på Hilton Jumeirah Beach förra veckan och stördes inte nämnvärt av bygget.
    Det var framför allt två saker som var negativt om man ska nämna något.
    1. De höll/håller på med stenläggning på gatan närmast stranden vilket ger bilköer. Ska man ta taxi kan man säkert vissa tider tjäna tidsmässigt på att gå mot marinan och ta en därifrån.
    2. The Walk är säkert trevlig i vanliga fall, men på grund av alla byggen bör man undvika uteserveringarna om man ska äta lunch där. Det låter förfärligt. Middag är nog inga problem då de slutat för dagen.

7. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Angående Club lounge på Grosvenor House (Level 5) så kan jag intyga att den är grym. Man kan lätt klara
    sig genom att käka Frukost,Lunch & Kvällsmat där. Fri dricka (Även med alkohol) ingår hela dagarna men
    alkohol "bara" på kvällen. Postar lite bilder.

IMG_2159.jpg

IMG_2724.jpg

IMG_2725.jpg

IMG_2727.jpg

rvarttinen, Alf, henkedio och 4 andra gillar detta.
  8. Magnus_K

Magnus_K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    segra, & alla,
    Jag instämmer, alltid när jag är i Dubai bor jag på Grosvenor House, och du har tillgång till Le Royals beach och enligt min mening är det top notch på service och allt på Grosvenor House.
    Du har Toro Toro nere vid kanalen och sedan har du ju Buddha Bar, god mat och bra för drinkar.
    Men i Tower 2 har du ju Siddharta Lounge.

Har bott på alla hotell runt i Dubai Marina i stort sett, började resa till Dubai redan 1999 för första gången så hojta till om ni har frågor eller funderingar på hotell i området så hjälper jag gärna till!
    Bilder nedan
    IMG_0146.jpg IMG_0148.jpg IMG_0151 - Copy.jpg IMG_0152.jpg IMG_0153.jpg IMG_0156.jpg IMG_0164.jpg

rvarttinen, MarSecLtd, joemume och 1 annan gillar detta.
  9. johisco

johisco Medlem

Var i Dubai i vintras och både på Kempinski i Mall of Emirates och Sofitel Jumeirah Beach. Kempinski var bättre och snäppet lyxigare men med sämre läge. Men, som alla redan sagt så är det ju i princip gratis att åka taxi så läget gör ju verkligen inte så mycket. För er som undrar så kommer ett exempel;
    På nyårsafton var det mycket köer så resan ut till nyårsmiddagen på Atlantis tog galet lång tid men när jag betalade visade taxametern 80 AED efter 1tim 50min och 15km taxiresa. Det är alltså inte ens 160 kronor...

För övrigt om jag skulle åka igen så skulle jag välja hotell utifrån lite olika behov. Är det billigt/bra deal som gäller så finns ju massa fina fyrstjärniga lite överallt. Även Crowne Plaza brukar man ju få till bra priser på och är jäkligt bra.

Är det beachsemester och slappa som gäller och får kosta lite hade jag idag valt Jumeirah Beach Hotel eller Le Royal Meridien. Är det lite blandat och man vill bo i Marinan skulle jag givet välja Grosvenor House som verkar galet bra. En del av vårt sällskap bodde där och var sjukt nöjda samt att vi var på väldigt bra restauranger och barer som ligger i husen.

Var ute en del på palmen också och även om exempelvis Atlantis var imponerande så skulle jag nog inte bo där. Men den som gillar att hänga på all-inclusive och inte har något problem att stanna längre på samma ställe kan nog hitta sin grej där.

10. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har du varit med om ett flertal transformationer där nere i Marinan. :)

Själv hade jag lägenhet i Marinan 2006. Det är utseendet som etsat sig fast i mig, så jag tycker aldrig jag känner igen mig där nere längre, eftersom det är ungefär 100 fler höghus numera. :)

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!