Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

rvarttinen

Medlem
Kör en Über, funkar bra.
Tack för detta tips - inte alls dumt! Hade ingen tanke på att Uber skulle ha verksamhet i UAE, men nu vet jag bättre. Kollade Uber Dubai och de har en beräkning av taxan ut till Al Maha som verkar bli något lägre än för en reguljär taxi (!).

Ska jämföra med helikopter taxan ... :)
 

Brandten

Medlem
Tack för detta tips - inte alls dumt! Hade ingen tanke på att Uber skulle ha verksamhet i UAE, men nu vet jag bättre. Kollade Uber Dubai och de har en beräkning av taxan ut till Al Maha som verkar bli något lägre än för en reguljär taxi (!).

Ska jämföra med helikopter taxan ... :)
Utan att veta vad som erbjuds så kan jag tänka mig att det kan vara lite roligare bilar med Uber Dubai. :)
 

rvarttinen

Medlem
Utan att veta vad som erbjuds så kan jag tänka mig att det kan vara lite roligare bilar med Uber Dubai. :)
Ja, det tycks ha flera klasser att välja på än här hemma. Förutom Black har de också något som de kallar för VIP ...
Kollar med resorten i detta nu - de rekommenderar inte att välja vanlig taxi då vägen dit ut är tydligen inte allmänt känd av de som kör taxi i stan'. Om man kör själv får man parkera bilen vid 'gaten' och bli hämtad med fyrhjulsdriven terrängbil sista biten.

Emirates Cars hittade dock utan problem i våras.
 

rvarttinen

Medlem
Ok - Al Maha svarar att Über rekommenderas icke! De förordar en annan lösning, obetydligt dyrare tycks det ... tror vi går på den. Kollar priset på helikoptertransfer också. :)
 

Magnus_K

Medlem
Finns många alternativ.
Varför inte vara en vanlig taxi?
Helikopter är dyrt.
Ca 30kkr från Abu Dhabi till Dubai.
Kan inte landa varsom heller.
 

rvarttinen

Medlem
Ja - fick precis svar från helikopterfirman - det är väldigt dyrt. Så, vi stryker den.

Nja, Über/Taxi är något billigare än det alternativ som conciergen på Al Maha förordar. Det argument de ger är att det är osäkert om förarna hittar rätt då vägen ut till AL Maha inte är allmänt känd ... och skillnaden i pris verkar inte vara särskilt stor ändå.
 

Agö

Medlem
Ja - fick precis svar från helikopterfirman - det är väldigt dyrt. Så, vi stryker den.

Nja, Über/Taxi är något billigare än det alternativ som conciergen på Al Maha förordar. Det argument de ger är att det är osäkert om förarna hittar rätt då vägen ut till AL Maha inte är allmänt känd ... och skillnaden i pris verkar inte vara särskilt stor ändå.
Hur dyrt?
 
Toppen