Senaste nytt

Tips på bra hotell i Dubai

LarsCph

Medlem
Et såkaldt ikke-svar fra W hotels

--
Dear Mr. Jensen,
Thank you for contacting W Hotels and Resorts Worldwide.
Mr. Jensen, we will be displaying rates closer to the time of opening. This is due to unforeseen circumstances that could happen and delay the opening. I appreciate your considering one of our newest hotels for your next getaway. Please feel free to contact us, if you require any additional assistance.
--
 

rvarttinen

Medlem
Et såkaldt ikke-svar fra W hotels

--
Dear Mr. Jensen,
Thank you for contacting W Hotels and Resorts Worldwide.
Mr. Jensen, we will be displaying rates closer to the time of opening. This is due to unforeseen circumstances that could happen and delay the opening. I appreciate your considering one of our newest hotels for your next getaway. Please feel free to contact us, if you require any additional assistance.
--

Har du tagit en titt på W Habtor city? Kollade deras webbplats: Turn up the Heat - W Dubai Al Habtoor City
... kanske lite väl mycket "rymdskepp" för min smak (faktiskt!). :)
Vidare, fann detta: W HOTELS IS BUILDING AGAIN ON PALM JUMEIRAH - LE
"Completion scheduled for 2017" ...
På denna sajt står det bara "Under construction": W Hotel & Residences - RMJM

"Set to debut in 2016..." på Starwoods egen sida: News & Events
... ska vi tro på det?
 

Brandten

Medlem
Ställer frågan här om det är ok..

Eftersom jag knappt går på muggen om jag inte tjänar eurobonus poäng så undrar jag om någon kan tipsa om bästa value på hotell i Dubai (kostnad vs intjäning av EB-poäng)?

Funderar även på om jag ska köra en Rocketmiles kampanj med TK och försöka bygga upp lite poäng för att använda på TK men osäkert på hur mycket poäng som behövs för tex upgrade ombord?

Datumen är
27/9 - 30/9 (1 person)
30/9 - 2/10 (2 pers)

Edit: Förtydligande att det gällde hotell
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Ställer frågan här om det är ok..

Eftersom jag knappt går på muggen om jag inte tjänar eurobonus poäng så undrar jag om någon kan tipsa om bästa value i Dubai (kostnad vs intjäning av EB-poäng)?

Funderar även på om jag ska köra en Rocketmiles kampanj med TK och försöka bygga upp lite poäng för att använda på TK men osäkert på hur mycket poäng som behövs för tex upgrade ombord?
Om tänker på flyg så LH från OSL.
 

rvarttinen

Medlem
Bumpar tråden igen med en fråga om tips på bra hotell i Dubai stad. Har någon bott något av följande hotel och kan säga (skriva) något om dem?
- Four Points Downtown Dubai
- Sheraton Grand Hotel
- Sheraton Dubai Creek Hotel & Towers
... det finns ett antal till som verkar intressanta inom Starwood (t.ex Grosvenor House och Le Meridien), med dessa ovan verkar ligga hyfsat nära till flygplatsen och vi ska "bara" spendera ett par nätter innan vi far vidare.
 

Magnus_K

Medlem
Skulle jag spendera bara några timmar så akulle jag valt Sheraton Dubai Creek hotel & towers.
Är nyrenoverat.
Grand hotel ligger lite fel om man vill ha nära till flyget.
Four Points ser bara tråkigt ut.
 

rvarttinen

Medlem
Skulle jag spendera bara några timmar så akulle jag valt Sheraton Dubai Creek hotel & towers.
Är nyrenoverat.
Grand hotel ligger lite fel om man vill ha nära till flyget.
Four Points ser bara tråkigt ut.
Tack för tipset! Gör det lite lättare att välja, det finns ju ett antal ställen att välja på i Dubai.
Jo, Four Points kan vara lite trista, men så är de ju Sheratons billighetsmärke.
 

rvarttinen

Medlem
Efter tips här så har vi valt Sheraton Dubai creek hotel & towers utav Sheratonerna.... verkar ligga rätt bra till. Ser ok ut också. Kvar att ordna: transport till Al Maha ....
 
Toppen