Senaste nytt

Tips på bra boende i Los Angeles?

Bernie

Medlem
Hilton Beverley dök upp som ett prisvärt alternativ. Nån som har erfarenhet? Verkar vara en institution av Beverley Hills ;)
Vad är ni ute efter när ni är i LA? Beverly Hilton och Beverly Wilshire är rätt klassiska i Beverly Hills. Men om ni vill ha lite nattliv, bra barer, restauranger osv. och är där i tre dagar hade jag satsat på West Hollywood. Där finns några rätt roliga ställen. Från riktiga partyhotell (Mondrian och Standard på Sunset Blvd) till softare ställen som Sunset Marquis.
 

Voyageur

Medlem
Vad är ni ute efter när ni är i LA? Beverly Hilton och Beverly Wilshire är rätt klassiska i Beverly Hills. Men om ni vill ha lite nattliv, bra barer, restauranger osv. och är där i tre dagar hade jag satsat på West Hollywood. Där finns några rätt roliga ställen. Från riktiga partyhotell (Mondrian och Standard på Sunset Blvd) till softare ställen som Sunset Marquis.

Det som nämndes tidigare är väl lite av det vi är ute efter, alltså checka in de klassiska sevärdheterna och göra kanske lite shopping, dock är detta en del av en 3 veckors semester längs västkusten så shopping är inget krav. Party= nej. En skön drink i solnedgången nånstans räcker gött o väl. Vore nog en fördel att bo längs med kustremsan runt santa monica området. Gillade tipset om redondo beach jag fick tidigare men då är vi ganska långt ner söderut från LA och sevärdheterna samt även flygplatsen (slutgiltiga målet) som ligger mer i norra delen av LA.
 

Bernie

Medlem
Det som nämndes tidigare är väl lite av det vi är ute efter, alltså checka in de klassiska sevärdheterna och göra kanske lite shopping, dock är detta en del av en 3 veckors semester längs västkusten så shopping är inget krav. Party= nej. En skön drink i solnedgången nånstans räcker gött o väl. Vore nog en fördel att bo längs med kustremsan runt santa monica området. Gillade tipset om redondo beach jag fick tidigare men då är vi ganska långt ner söderut från LA och sevärdheterna samt även flygplatsen (slutgiltiga målet) som ligger mer i norra delen av LA.
Om ni vill bo flott i Santa Monica, kolla in Viceroy och Oceana. Men sen finns det säkerligen sjukt många små sköna ställen. Casa del Mar ser rätt bra ut också.
 

Paby

Medlem
Om ni vill ha en lägre prisklass än Santa Monica, Hollywood mm så är Hilton Garden Inn Marina del Rey toppen! Nytt, fräscht och fem minuters promenad från stranden. 20 minuter längs strandpromenaden så är man i Santa Monica, alternativt en kort tur med bilen. Gott om barer och restauranger på gångavstånd i marinan och Venice.
 

Unicornone

Medlem
Har bott ett par ggr på Beverly Hilton, rätt stor chans till starspotting där…. Har faktiskt bott i samma rum som Whitney Huston gick av daga i även om det var några år före… Gillar det då det är en av klassikerna i området. Men se till att hamna i huvudbyggnaden, tror de fortfarande kallar det Tower. De har både valet o selfpark. Tror att Tradervic's smått legendriska restaurant fortfarande ligger i samma fastghet.
 

Voyageur

Medlem
Det blev efter mycket om och men The Roosevelt, mitt på Hollywood Blvd! Blir en bra utgångspunkt för Hollywood, B.H. och stranden. Tack för alla tips.
 
Toppen