Senaste nytt

Tips på bra boende i Los Angeles?

Voyageur

Medlem
Som rubriken frågar, undrar jag över lite tips för boende i Los Angeles under 3 dagar i september. Kommer att ha bil under vistelsen så att ta sig runt är inget egentligt problem, varför hotellet för all del inte behöver begränsas till downtown eller ett visst område. Enda egentliga begränsningen är väl 4* eller 5* stjärnigt boende.

Bilen dumpas på LAX mot slutet, varifrån nästa flyg vidare går också, så en tanke var boende nära flygplatsen.....dock finns det väl roliga saker än att vakna till det ev. ljudet av en 747:a på morgonen ;)

Tackar & bockar på förhand för tipsen!
 

majer

Medlem
Hur var det att ta sig in till centrala LA från Redondo? Nån erfarenhet av deras executive floor?
Jag hade aldrig något ärende downtown LA, men det var inte speciellt långt att blåsa Torrance Blvd till I110 och sen köra norrut.
Dessvärre ingen erfarenhet av executive floor eller lounge. Jag blev Platinum efter att jag checkade ut.
 

FF#1

Medlem
Gällande LA så är det några saker man bör tänka på.

Man behöver bil till att ta sig nästan över allt, men att köra bil där i "stan" är inte nått kul pga att det är rusningstrafik mest för jämnan och stan är stor.

Det finns ett "Down Town" men inget egentlig centrum, så det är bättre att bo lite utåt mot beachen, tex Santa Monica, Long Beach eller nått inåt land.

Nått speciellt ni funder på att göra som påverkar på vilken sida av stan det är lämpligast att bo?
 

Voyageur

Medlem
Gällande LA så är det några saker man bör tänka på.

Man behöver bil till att ta sig nästan över allt, men att köra bil där i "stan" är inte nått kul pga att det är rusningstrafik mest för jämnan och stan är stor.

Det finns ett "Down Town" men inget egentlig centrum, så det är bättre att bo lite utåt mot beachen, tex Santa Monica, Long Beach eller nått inåt land.

Nått speciellt ni funder på att göra som påverkar på vilken sida av stan det är lämpligast att bo?

Du har helt rätt där. Läst en del om stan med tanke på dess utspridda geografi. Rent sevärdmässigt lockar klassikerna mest, Universal studios, Hollywood, walk of fame osv. Att uppleva Beverley Hills känns som ett måste också. Har funderat lite på Santa monica området då vi kommer norr ifrån med bil via Santa Barbara, samtidigt är ju B.H. och Hollywood i närheten.

S.k. downtown LA känns inte som en hit då det är mest business centrum. Och med bil är det ju mycket enklare att ta sig från kusten in mot stan.
 

Voyageur

Medlem
Hilton Beverley dök upp som ett prisvärt alternativ. Nån som har erfarenhet? Verkar vara en institution av Beverley Hills ;)
 
Toppen