Senaste nytt

Tips på bröllopsresa, exotiskt och varmt resmål

RobRoy

Medlem
Filippinerna är ju ett givet val. Vackert så ögonen tåras och bra prisbild. Finns hyfsade priser via HongKong eller Singapore

Håller med fullständigt. Nog för att landet snabbt håller på att bli det nya Thailand för svenska backpackers (tack Aftonbladet och Vagabond...), men det är fortfarande, enligt mig, helt outstanding i regionen vad gäller 'value for money'. Språk är inga problem. Att ordna saker i förväg kan vara lite problematiskt, men väl på plats mycket enkelt. Så länge man håller sig borta från städerna, så är det en klar favorit.
 

segra

Medlem
segra, vilken resort var ni på?
Varierar en del på ön. Vissa av ställena håller mycket hög standard samt man hittar inga stränder på Mallis som på Mauritius. Men som du säger, med takt att fler charterbolag flyger dit så...
Concorde

Lite sent men..... såg det nu. Vi bodde 1 v på:

Constance Hotels and Resorts | Hotels Mauritius and Seychelles

samt 1 v på:

Long Beach five star hotel - New luxury hotel in Mauritius

Varav longbeach var klart bäst enligt oss.
 

segra

Medlem
Kan rekommendera Belle Mare Plage. Stort utbud av vattensporter där vattenskidåkning ingår.
Riktigt bra mat på sju olika restauranger. Dessertbordet är oemotståndligt på La Citronelle som har fransk kökschef :) Hotellet har Mauritius bästa golfbana där greenfee ingår.

Smak & tycke när det gäller golfbanan. Long beach har :

Golf Hotel Mauritius - Le Touessrok, an amazing golf course

Vilket mest troligt är en av planetens coolaste golfbanor, riktigt bra dessutom!
 

motu

Medlem
Besökte Four Seasons på Bora Bora för ett tag sedan. Har mycket svårt att tänka mig en mer romantisk eller bättre bröllopsresa...
 

sk-sthlm

Medlem
Hej!
I mitten på september är det tänkt att det ska bära av (utresa ca 15/9, borta i ca tre veckor), och vi letar efter en kombination av minnesvärt resort-häng och lite "annorlunda" destination till ett hyfsat rimligt pris.
Efter lite research här, så tror jag att det bästa som jag kan sy ihop är följande då jag är relativt sent ute:

1. Turskish business-flyg ARN-BKK, inte det bästa, men ändock prisvärt och skönt att inte behöva åka economy
2. Sri Lankan, i ekonomi, till Mauritius. Där bor vi i sådana fall fem nätter på Conrad-resorten för poäng (king beach villa)
3. Sri Lankan i ekonomi till Colombo - stopp för lite utflykter
4. Flyg tillbaka till Bankok, och ut till någon (okänd) resort, alternativt åka till Angkor Wat eller något
5. Flyg tillbaka med Turkish i business

Kostnaden för Turkish är ca 12500pp, sri lankan på sammanlagt 3000pp ca. jag tycker att det verkar relativt OK - men vad tror ni, vad hade ni gjort?

För information så har jag 700k EB-poäng (dock för sent ute för att hitta några bra resor med SAS och vouchern), och jag har en försvarlig mängd Hiltonpoäng att spendera.

Stort tack!
 

sk-sthlm

Medlem
Hej!
I mitten på september är det tänkt att det ska bära av (utresa ca 15/9, borta i ca tre veckor), och vi letar efter en kombination av minnesvärt resort-häng och lite "annorlunda" destination till ett hyfsat rimligt pris.
Efter lite research här, så tror jag att det bästa som jag kan sy ihop är följande då jag är relativt sent ute:

1. Turskish business-flyg ARN-BKK, inte det bästa, men ändock prisvärt och skönt att inte behöva åka economy
2. Sri Lankan, i ekonomi, till Mauritius. Där bor vi i sådana fall fem nätter på Conrad-resorten för poäng (king beach villa)
3. Sri Lankan i ekonomi till Colombo - stopp för lite utflykter
4. Flyg tillbaka till Bankok, och ut till någon (okänd) resort, alternativt åka till Angkor Wat eller något
5. Flyg tillbaka med Turkish i business

Kostnaden för Turkish är ca 12500pp, sri lankan på sammanlagt 3000pp ca. jag tycker att det verkar relativt OK - men vad tror ni, vad hade ni gjort?

För information så har jag 700k EB-poäng (dock för sent ute för att hitta några bra resor med SAS och vouchern), och jag har en försvarlig mängd Hiltonpoäng att spendera.

Stort tack!
 

agehall

Medlem
Tycker det låter som att du får mycket flyg för pengarna där. Turkish kan vara lite upp och ner rent servicemässigt, men för det där priset är det nog något man är beredd att ta.
 

rvarttinen

Medlem
Smak & tycke när det gäller golfbanan. Long beach har :

Golf Hotel Mauritius - Le Touessrok, an amazing golf course

Vilket mest troligt är en av planetens coolaste golfbanor, riktigt bra dessutom!

Ingen golfbana men väl så mycket paradis som går att få: Constance Hotels and Resorts | Hotels Maldives, Mauritius, Seychelles and Madagascar ... kan rekommendera Moofushi, bodde där i februari mars i år... bättre än vad vi förväntade oss!

Not: det finns en golfbana på Maldiverna och den hittas här: http://www.shangri-la.com/male/villingiliresort/ ... men "smakar det" så kostar det ...
 
Toppen