Senaste nytt

Tips på bästa och billigast resa Stockholm-New York i business class

seat56f

Medlem
Vi kan ju hoppas att Lufthansa-gruppen kör motsvarande rea i år som 2011 (Då de 11-11-11 sålde massvis med longhaul i Z för 11111 SEK, 1111 EUR eller 1111 CHF beroende på avreseort, jag har för mig NYC fanns bland resmålen).

Skulle väl betyda 12121 SEK, 1212 EUR eller 1212 CHF i år då, till salu dagen innan Lucia :)
 

Pandion

Medlem
BA har normalt en "Boxing Day Sale" som börjar den 26:e december. Priser har legat mellan 14.000 och 16.000 för min del. LH och Star JV har haft flera korta reor (typ en dag eller 72t) med priser ner mot 12.000kr..

Ok. Nu är jag med. Hur ofta/när brukar dessa reor dyka upp? Brukar det vara begränsningar i när man kan resa? Typ endast 10 jan-28 feb?
 

Senator

Moderator
Ok. Nu är jag med. Hur ofta/när brukar dessa reor dyka upp? Brukar det vara begränsningar i när man kan resa? Typ endast 10 jan-28 feb?

Normalt har det sträcks sig fram till 30 juni.. Jag hoppas som seat56f att vi får någon CHF 1212 eller € 1212 rea i december... Björnström "vaskade" väl 2x 11 111 SEK biljetter till SIN om jag inte minns fel. Nu är det inte Crystal i Båstad som gäller längre med studielånet :cool:
 

011430121

Medlem
Notera, om man flyger på LH nummer från Sverige till FRA eller MUN, och flygningen utförs av SAS så blir det Y Class för att sedan bli
P Class på Lufhansa flygningen, i förra kampanjen 11.111:- så var SK flygningen i Z klass.
Om Du tar ett LH flyg från Sverige så får Du även på det "benet" sitta där framme.
Vänte tiden i Tyskland kan bli längre, men Du får besöka Loungen och slå bort några timmar med god öl och en wienerkorv.
 

gdaily

Medlem
Värt att kika på Virgin UpperClass också (och något random enkelt matarflyg till London), att börja resan i Virgins Lounge p åHeatrow är ju helt magiskt.

Ang bonusbiljetter / köpa poäng - man behöver ju inte köpa poäng för att fylla alla fyra platserna med bonusbiljetter, om man kan få ner priset för en eller två av resenärerna på detta sätt så har man kommit en bra bit på vägen!
 
Toppen