Senaste nytt

[Tips] Japan-Söderhavet i Air New Zealand Business class, 20.000 UA miles per enkel

palmen

Moderator
Nästan omöjligt att hitta plats på både NRT-AKL och AKL/SYD-RAR…

NRT-AKL går att lösa med stopp i SIN/BKK/HKG/PVG så den är inga större problem.
Det finns economy-platser på AKL/SYD-RAR på väldigt många datum så det får väl bli alternativet, även om jag inte är jättesugen på 7 timmar economy för att ta mig till/från SYD. Det går ju visserligen att dela upp RAR-SYD med en mellanlandning i AKL om man känner för det.
 

Jenkizzz

Medlem
Ett exempel från den nya priserna som har blivit billigare och jag planerar att använda är South Asia till NZ/OZ. Det har gått ned till 30 000 enkel väg i business (40 000 miles i First). Exempelvis Hong Kong räknas som södra Asien, jag tänker mig direktflyg med Air NZ business ena vägen och en stoppover i Singapore med Singapore Airlines business den andra. Det blir ju fortfarande dyrare än den nuvarande Japan-Söderhavet men ändå en bra deal och för min del kommer jag dit jag verkligen vill.
 

Jenkizzz

Medlem
NRT-AKL går att lösa med stopp i SIN/BKK/HKG/PVG så den är inga större problem.
Det finns economy-platser på AKL/SYD-RAR på väldigt många datum så det får väl bli alternativet, även om jag inte är jättesugen på 7 timmar economy för att ta mig till/från SYD. Det går ju visserligen att dela upp RAR-SYD med en mellanlandning i AKL om man känner för det.

Jag har följt Söderhavet-Auckland ett tag för resor i April och har ännu inte stött på någon med business men inga problem att hitta i ekonomi. Har varit på Rarotonga och Fiji, Cook Islands har sin charm men föredrar nog Fiji även fast deras skatter är fasligt höga. Jag kommer att satsa på Samoa denna gång som har rätt bra tillgång, vackra stränder och billiga flygskatter.
 

Dr. Miles

Expert
Ett exempel från den nya priserna som har blivit billigare och jag planerar att använda är South Asia till NZ/OZ. Det har gått ned till 30 000 enkel väg i business (40 000 miles i First). Exempelvis Hong Kong räknas som södra Asien, jag tänker mig direktflyg med Air NZ business ena vägen och en stoppover i Singapore med Singapore Airlines business den andra. Det blir ju fortfarande dyrare än den nuvarande Japan-Söderhavet men ändå en bra deal och för min del kommer jag dit jag verkligen vill.


North Asia - Oceania (ej Australien/Nya Zeeland) skall kosta 30.000 miles i Business class, 40.000 miles i First class per enkelresa fr o m 2014-FEB-01.

Följande länder är kategoriserade som North Asia:
  • China
  • Mongolia
  • South Korea
  • Taiwan
Följande länder är kategoriserade som Oceania:
  • American Somoa
  • Cook Islands
  • Federated States of Micronesia
  • Fiji
  • French Polynesia
  • Guam
  • Marshall Islands
  • New Caledonia
  • Northern Mariana Islands
  • Palau
  • Papua New Guinea
  • Tonga
  • Vanautu
  • Western Samoa

Routing t ex Beijing-Seoul-Sydney-Rarotonga räknas som North Asia - Oceania.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen