Tonton
Medlem
Vilken av alla dessa sidor är bäst? En bekant har ett case för 7 pers man fått avslag på.
Varför inte driva det vidare själva? Är det 7 personer så är det ganska mycket pengar som "försvinner" när 25% avgift ska betalas.
Vilken av alla dessa sidor är bäst? En bekant har ett case för 7 pers man fått avslag på.
Varför inte driva det vidare själva? Är det 7 personer så är det ganska mycket pengar som "försvinner" när 25% avgift ska betalas.
Varför inte driva det vidare själva? Är det 7 personer så är det ganska mycket pengar som "försvinner" när 25% avgift ska betalas.
Blir det inte lika mycket i avgifter om varje person gör det själv? Eller jag förstår kanske inte "Kraven" rätt, har, lyckligtvis, inte råkat ut för det här problemet
Låt något bolag driva fallet för en person. När allt är klart claima direkt hos SAS för resterande 6.
Det förutsätter nog att du faktiskt får en dom vilket får antas vara mycket ovanligt. En förlikning före t.ex. en rekommendation från ARN är ju inte värt något alls, och jag skulle inte heller vara säker på att strategin faktiskt ger önskat resultat.Låt något bolag driva fallet för en person. När allt är klart claima direkt hos SAS för resterande 6.
Normal handläggningstid i Allmänna Reklamationsnämnden är minst sex månader enligt ARN själva. Detta ska tas i beaktan. I många fall går det uppenbart snabbare att lämna över ärendet, t.ex. i det case jag redogjorde för ovan. Bättre en fågel i handen än tio i skogen. För vissa.Nu förenklar jag såklart hela processen, men så mycket tid kräver det inte att exemplevis kontakta ARN själv, snarare än använda sig av ett dyrt bolag som gör det åt dig.
Precis. Det dom verkligen inte vill ha mot sig är domar som ger praxis. Det är stökigt. Det är också en funktion som dessa indrivningsföretag fyller. De ger sig aldrig och det vet flygbolagen om.Det går ju också att driva fallet som småmål i tingsrätten. Som rapporterat i annan tråd hjälpte jag min far med det och pappren hann knappt landa hos tingsrätten innan flygbolaget (KLM) skickade den begärda ersättningen (naturligtvis utan att erkänna att de gjort fel).
Normal handläggningstid i Allmänna Reklamationsnämnden är minst sex månader enligt ARN själva. Detta ska tas i beaktan. I många fall går det uppenbart snabbare att lämna över ärendet, t.ex. i det case jag redogjorde för ovan. Bättre en fågel i handen än tio i skogen. För vissa.
I och för sig sant, men reklamera för alla 7 kan man ju göra utan inblandning av jurister. Antar att det är gjort och att SAS har sagt nej.Det förutsätter nog att du faktiskt får en dom vilket får antas vara mycket ovanligt. En förlikning före t.ex. en rekommendation från ARN är ju inte värt något alls, och jag skulle inte heller vara säker på att strategin faktiskt ger önskat resultat.
Dessutom får man inte glömma bort reklamationstiden som ju numera finns...
HD-dom: Försening måste reklameras inom två månader | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Normal handläggningstid i Allmänna Reklamationsnämnden är minst sex månader enligt ARN själva. Detta ska tas i beaktan. I många fall går det uppenbart snabbare att lämna över ärendet, t.ex. i det case jag redogjorde för ovan. Bättre en fågel i handen än tio i skogen. För vissa.