Senaste nytt

Tips för smekmånad, oktober 2021

Abbs

Medlem
För att göra det lite svårare: personligen gillar jag inte Gili Trawangan, det är nedgånget och de flesta besökarna är ute efter magic shakes i solnedgången. Och någorlunda jobbigt att ta sig dit om man är bekväm av sig.

Rekommenderar mycket hellre Nusa Lembongan :)
 

Isaksson

Medlem
Vi tänker ta 4-5 veckor och hade tänkt att resan skall involvera följande "moment"
  • ~1v "nykära på stranden" - bra hotell med god service, sol och bad. Inte göra så mycket. All inclusive för att allt ska vara "fixat"?
  • ~1v upptäcksresa. Jag tänker mig dykning/snorkling, uppleva mat och kultur osv på platsen vi är på
  • ~2v storstadssemester, kan med fördel spridas ut på olika ställen, Singapore är ett "måste".

Jag personligen skulle verkligen inte rekommendera Bali till någon. Det är Australienarnas "Mallorca" och det har bivit alldeles för exploaterat och inte ett genuint land som det var tidigare när det var "buddhistiskt". har varit där fler gånger (tyvärr) och även på alla Gili öarna. Bali är smutsigt, döda korallrev, inget djurliv i havet och lokalbefolkningen är generellt väldigt elaka vid tamdjur (något som man inte borde bidra till). Lombok är i så fall ett bättre alternativ. En lokalbo som jag lärt känna rekommenderar Raja Ampatöarna - sydöst om Filippinerna. Jag tror mer på att ni skulle få en fantastisk smekmånad runt omkring Borneo eller Papua någonstans! :- ) Oexploaterat, bra stränder och dykning med delfiner, sköldpaddor m.fl som inte jagas av båtar för turismens skull.
 
Toppen