Senaste nytt

Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

jerixon

Medlem
Var runt på samtliga lounger i terminalen som tar Priority pass eller Star Alliance guld när jag flög Swiss hem för nån månad sedan.
Maten var riktigt dålig på de flesta ställen, men i Air France/KLM loungen hade de god glass :)
Det fanns även rätt mkt inplastade eller förpackade mackor/sallader om man e hungrig!
Alla lounger hade lika ölsorter så kan vara värt att gå runt och prova om man är sugen.
Swiss loungen hade bättre mat än SAS och Goose Island 312 om man gillar den ölen.
 

JWD

Medlem
Ja, men världen är roligare utanför Ohare än inuti.

Tack för svaret! Jo jag kan tänka mig att den är det. Grejen är att jag ska lämna tillbaka hyrbilen redan kl 16. Och ville gärna kunna stuva undan mitt bagage och då slog det mig om det inte var möjligt att checka in det. Så fort det är klart så blir det nog en sista tur in till Chicago några timmar.
 

simeo

Medlem
Den nyöppnade Polaris loungen verkar lovande, men det är kanske lika bra att vänta med besök tills de får igång matserveringen.
 

JWD

Medlem
Synd bara på gott och ont att inte *A guld verkar få tillträde till Polaris loungen. Eller så har jag missförstått något.

Who can use the United Polaris lounge?
Only customers traveling in United Polaris business class or United Polaris first class on long-haul international flights, as well as customers traveling in international first or business class cabins on Star Alliance™ partner airlines, will have access to the United Polaris lounge.
 

ulagun

Medlem
Besökte Swiss loungen i torsdags, vi flög med SAS. Är EBG hustrun EBD
Damen i receptionen försökte övertala oss att gå till SAS loungen istället anledning deras lounge är väldigt liten. ( vilket stämmer )
Efter ett inställsamt samtal blev vin insläppta och till vår förvåning serverade ett glas äkta och riktigt välsmakande champagne var, något övriga gäster inte erbjöds ;). Trodde att det endast är Senatorslounger som på anmodan bjuder på skumpa.
Varm god gryta hos Swiss mot oätlig kall spagittiröra hos SAS ( såg ut dom långa maskar med dödskramp) Däremot bra tidningsutbud hos SAS.
 
Kan man först slinka in i Swiss för att sedan fortsätta till SAS loungen? Min fråga är alltså om det finns några regler som sätter stopp för flera loungebesök. (Skall med CPH flyget 22.05 (EBG) och kommer komma tidigt tll ORD)
 

fcx

Medlem
Kan man först slinka in i Swiss för att sedan fortsätta till SAS loungen? Min fråga är alltså om det finns några regler som sätter stopp för flera loungebesök. (Skall med CPH flyget 22.05 (EBG) och kommer komma tidigt tll ORD)

Går alldeles utmärkt. Tipset är dock att gå från Swiss innan de stänger för att säkra en sittplats i SAS-loungen om man vill fortsätta där (annars är det ståplats som gäller).
 

jumbooze

Medlem
SAS Mailade
"Sedan augusti och fram till oktober renoverar vi även loungen på Chicago O’Hare internationella flygplats. I och med det är vår service något reducerad och periodvis kommer delar eller hela loungen att vara avstängd."

Från den 21.–29. september är loungen helt stängd. Om allting går som förväntat öppnar vi den nya, förbättrade loungen åter oktober 2017.

Kommer vara där innan de stänger och efteråt när de förhoppningsvis öppnat igen så det kanske kan bli en review av den "nya" loungen
 
Last edited:
Toppen